برگزاری «یادواره اسوه های علم و ایثار» در مدارس منطقه 17

تهران(پانا)-معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17، همزمان با سالروز تأسیس بسیج مستضعفین از برگزاری طرح« یادواره اسوه های علم و ایثار» در مدارس منطقه 17 خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری «یادواره اسوه های علم و ایثار» در مدارس منطقه 17

طاهره پورمحمود گفت: یکی از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین در راهکار شماره 3-8 سند تحول و برنامه مصوب شماره 2 شورای عالی آموزش و پرورش بر این امر مهم تأکید شده است.

پورمحمود گفت: از جمله راهکارهای نیل به این هدف، توجه و پرداختن به سیره عملی شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای وطن است. دلیر مردانی که با درک پیام والای حیات طیبه و رسالت آدمی در این حیات ناپایدار دنیوی در اوج انسانیت و اخلاق زیستند و حماسه‌های بزرگ، خلق کردند و الگویی ارزشمند و بی بدیل را برای نسلهای آینده کشور عزیزمان به منصه ظهور رساندند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه17 در ادامه تاکید کرد: سیر در سیره و منش زندگی و اخلاق شهدای والا مقام می تواند نقشه راهی برای ما به منظور عبور از ورطه های دشوار اقتصادی سیاسی و اجتماعی و غیره در شرایط پر دغدغه امروز کشور است و با عنایت به اینکه منطقه ۱۷ شهر تهران دارالشهدای ۴ هزار شهید گلگون کفن وطن پرمهر ما است، با استعانت به مقام گرانقدر شهدا، این معاونت به همت مدیران فرهیخته مدارس با هدف نهادینه کردن راه و طریقت شهدا در ذهن و زندگی نسل جوان، طرح «یادواره اسوه های علم و ایثار» به منظور معرفی و زنده نگهداشتن یاد شهدایی که مدارس منطقه ۱۷ مزین به نام مبارک آنهاست را برگزار می کنند.

پورمحمود در تشریح نحوه برگزاری این طرح افزود: در مرحله اول مدیران محترم مدارس جهت معرفی شهید گرانقدر نام مدرسه خود در رابطه با زندگی نامه، وصیت نامه، شهادت نامه، وضعیت خانواده و محل سکونت آنها مجموعه ای را جمع آوری کرده و در اختیار دبیرخانه طرح قرار می دهند و در مرحله بعدی برای هرکدام از مدارس بر اساس شرایط و اطلاعات موجود یادواره ای در ایام شهادت و ولادت شهدای عزیز با محوریت مدرسه اجرا می شود که این مراسم ویژه می تواند بزرگداشت مقام آن شهید بزرگوار در سالروز ولادت یا شهادت مبارکشان بر سر مزار شریف شهید، دیدار و تجلیل خانواده محترم شهید، برگزاری مسابقه از متن وصیت نامه شهید، نامه دانش آموزان خطاب به شهید، دلنوشته دانش آموزان و... است.

پورمحمود در پایان گفت: البته قرار بر این نیست که تمام این برنامه ها در یک سال انجام گیرد بلکه آغاز طرح امسال بوده و إن شاءالله در سال های آتی با برنامه های متنوع و خلاقانه همچنان پیگیری و اجرا خواهد شد و امیدواریم بااستعانت از حق تعالی و با عنایت به هدف عملیاتی شماره 8 سند تحول بنیادین، در آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و قویترین نهاد مولد سرمایه انسانی، در سال مزین به نام "جهش تولید" در راستای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری و شعار سال آموزش و پرورش منطقه 17« جهش تولید با تربیت نیروی انسانی کارآمد» گام های موثری در تربیت دانش آموزان مومن، انقلابی، جهادی، متعهد به آرمان های اسلام و شهدا برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار