پورمحمود: برنامه ریزی بلند مدت برای کاهش آسیب های اجتماعی کرونا ضروری است

تهران(پانا)- طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 17، از اهمیت غافل نشدن از امر مهم تعمیق باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان و گسترش فعالیت های فوق برنامه پرورشی و تربیتی پر نشاط سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۰۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمود: برنامه ریزی بلند مدت برای کاهش آسیب های اجتماعی کرونا ضروری است

طاهره پورمحمود، در جلسه مجازی شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد) با مدیران مدارس ابتدایی، ضمن تشکر از مدیران مدارس، عوامل اداری و معلمان، گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا نه تنها فعالیت مدارس تعطیل نشده است، بلکه حجم کار زیادتر و انجام آن دشوارتر شده است. جا دارد از همکاران فرهیخته و گرانقدر به سبب فعالیت های ارزشمند شان، به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور، قدردانی کنیم. تلاش های بی شائبه و کم نظیر مدارس در ایام فعالیتهای مجازی، روحیه جهادی، خدمت رسانی عاشقانه و خالصانه معلمان را که سال های متمادی در کلاس‌های درس و به دور از چشم همگان اتفاق می‌افتاد، در عرصه جامعه به منصه ظهور درآورد و با زیبایی و ظرافت به تصویر کشاند. شیوع بیماری کرونا سبب شد که دانش‌آموزان به این باور برسند که همواره معلمان، آماده ارائه دانش و مهارت خود به آینده سازان این جامعه هستند.

پورمحمود افزود: آنچه در این ایام شیوع کرونا مهم است، این است که در کنار آموزش، از امر مهم تعمیق باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان نباید غافل شد و باید دانش آموزان از نشاط و شادابی فعالیت های فوق برنامه پرورشی و تربیتی برخوردار شوند. توجه به آموزه‌های قرآنی، آموزش احکام دینی، فرایندهای برقراری روابط اجتماعی صحیح، مسئولیت‌پذیری و آشنایی با تمدن فرهنگی اسلامی این کشور می‌تواند به رشد اجتماعی و اعتقادی دانش آموزان کمک کند و امر تعلیم و تربیت را متوازن کند.
پورمحمود در ادامه افزود: در حال حاضر آنچه که در درجه اول اهمیت قرار دارد، حفظ سلامت دانش‌آموزان در تمام ابعاد است. آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و احساس مسئولیت در برابر تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هم برای حفظ سلامت جسمی و مصون ماندن از ویروس کرونا موثر است و همچنین حس مسئولیت پذیری آن ها را در برابر جامعه، افزایش می‌دهد. در بعد دیگر سلامت، به سلامت روحی و روانی دانش آموزان باید اهمیت داد که می توان با ایجاد برنامه های خلاقانه و نشاط آور در فضای مجازی، به این هدف مهم دست پیدا کرد. ما نباید امروز از هیچ فعالیتی که حال دانش‌آموزان را خوب می کند، دریغ کنیم.
پورمحمود در ادامه گفت: در موضوع سلامت ضروری است به بیماری‌های غیر واگیر دار که به سبب کم تحرکی در قرنطینه خانگی و کلاس های درس مجازی با گوشی و تبلت، در طولانی مدت به وجود می آید توجه کرد و برای آنها برنامه ریزی بلند مدت انجام داد. طرح کنترل وزن و چاقی در همین راستا در حال اجرا است که با همراهی و همت مدیران محترم مدارس توانستیم مرحله اول آن را به خوبی و با جدیت در تمامی مدارس منطقه انجام دهیم، اما لازم است مراحل بعدی آن با آگاهی دهی به اولیا و دانش آموزان به نحو احسن دنبال شود تا با تحقق اهداف این طرح، بتوانیم آسیب‌های بلند مدت ناشی از کرونا را کاهش دهیم.
پورمحمود، در این جلسه اشاره کرد در طول سال تحصیلی جاری اغلب مسابقات حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی در قالب مسابقات مجازی با عناوین قرآن، عترت و نماز، فرهنگی هنری و پرسش مهر ریاست محترم جمهور، همچنین مسابقات ورزشی در حال انجام و اجرا است، تا در کنار آموزش، به روحیه و استعدادهای دانش آموزان بهایی ویژه داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار