گیلان در کنترل وزن و چاقی دانش آموزان جزو پنج استان برتر کشور شد

رشت (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد گیلان در اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان جزو پنج استان برتر کشور شد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
گیلان در کنترل وزن و چاقی دانش آموزان جزو پنج استان برتر کشور شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان، امیر سراجی گفت: ۳۵۵ هزار دانش آموز در گیلان در طرح کنترل وزن و چاقی تحت پوشش قرار گرفتند و با پوشش ۹۵ درصدی دانش آموزان جزو استان های برتر کشور در اجرای این طرح شد.

وی با بیان اینکه مرحله اول اجرای طرح "کوچ "در استان گیلان به پایان رسیده است، اظهار کرد: برای پنج درصد بقیه فرصت یک هفته ای داده شده تا در قالب این طرح تحت کنترل وزن و چاقی قرار گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: با تکمیل مرحله اول طرح و پوشش همه دانش آموزان وارد مرحله دوم خواهیم شد به این معنی که مشاوره های لازم به دانش آموزان تحت پوشش این طرح اعم از چاق، لاغر و دارای وزن مطلوب به شیوه های مختلف از جمله به وسیله شبکه آموزشی دانش آموزی شاد ارائه می شود.

وی با بیان اینکه آمار دانش آموزان چاق، دارای اضافه وزن و با وزن مطلوب استان گیلان طی یک هفته آینده مشخص و تفکیک خواهد شد، اضافه کرد: بعد از ارائه مشاوره های لازم در اجرای مرحله دوم طرح کوچ، بار دیگر دانش آموزان در اسفندماه به لحاظ کنترل وزن و چاقی سنجش می شوند.

سراجی یادآور شد: در نهایت به دانش آموزان موفق در کاهش وزن با همکاری و امضاء تفاهمنامه با محیط زیست نهالی داده می شود تا به دلیل موفقت خود در منزل، محله یا مدرسه غرس کنند.

پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانش معلمان، دانش آموزان، خانواده ها، کارکنان در پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان، آگاهی از عوارض و پیامدهای منفی ناشی از آن، آشنایی با روش های ساده علمی در تشخیص شاخص توده بدنی، اصلاح الگوهای غذایی، آشنایی با انواع فعالیت های بدنی و ترغیب به داشتن وزن متناسب در بین دانش آموزان طی دو ماه گذشته اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار