معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان:

دانش آموزان گیلانی در صدر دانش آموزان چاق کشورهستند

رشت ( پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد نتایج اجرای طرح کوچ ( کنترل وزن و چاقی ) در مدارس استان، نشان می دهد که دانش آموزان گیلانی با ۱۸/۹ درصد چاقی رتبه اول را در بین دانش آموزان کشور دارا هستند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان گیلانی در صدر دانش آموزان چاق کشورهستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، امیر سراجی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به این که ۳۰ درصد دانش آموزان کشور در معرض چاقی قرار دارند؛ اظهار داشت: زنگ خطر بزرگی به صدا درآمده است که ناشی از سبک زندگی افراد است و کرونا هم این وضعیت را تشدید کرده است.

وی افزود: با اجرای طرح کوچ ( کنترل وزن و چاقی ) بیش از 363 هزار دانش آموز ( معادل ۹۸ درصد ) غربالگری شدند که دانش آموزان گیلانی با۱۸/۹ درصد چاقی رتبه اول و ۲۳/۳ درصد اضافه وزن در رتبه سوم کشوری قرار گرفته اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به کسب رتبه دوم گیلان در تولید محتوای آموزش تربیت بدنی اظهار کرد: در این روزهای سخت کرونایی با برنامه ریزی و مشارکت دانش آموزان و والدین در دوره مداخله طرح کوچ و با تولید محتوای آموزشی تمرین ورزشی در منزل و تولید محتوای بهداشتی و تغذیه ای می توانیم در ارتقای سلامت دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشیم. سراجی خاطرنشان کرد: میانگین وزن طبیعی دانش آموزان در کشور ۶۳/۳ درصد است که دانش آموزان گیلانی با ۵۶/۲ درصد وزن طبیعی در زمره استان های آخر این وضعیت هستند.

وی نوع تغذیه و فرهنگ غذایی این استان، زندگی آپارتمان نشینی، تراکم جمعیتی و کمبود سرانه ورزشی را از جمله عوامل تأثیرگذار در وزن دانش آموزان برشمرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: کنترل وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان یک کار بزرگ ملی و فراتر از وزارت آموزش و پرورش است که ضروری است دستگاههای مرتبط روی داده های به دست آمده این طرح ( کوچ ) کار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار