رتبه ششم فروش تعداد کتاب در طرح پائیزه به گیلان رسید

رشت (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد اجرای طرح کشوری پائیزه کتاب موجب شد تا گیلان بر اساس میزان تعداد کتاب های فروخته شده رتبه ششم و بر اساس میزان فروش، رتبه هشتم کشور را از آن خود کند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رتبه ششم فروش تعداد کتاب در طرح پائیزه به گیلان رسید

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان، فیروز فاضلی گفت: ۲۸ کتاب فروشی در استان مجری طرح پائیزه کتاب بودند که گیلان با فروش هفت میلیارد و ۹۱۰میلیون و ۲۳۷ هزار ریال رتبه یادشده را در کشور کسب کرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار کتاب در کتاب فروشی های مجری طرح پائیزه به فروش رفته است، افزود: فصلانه کتاب طرحی است در راستای حمایت از کتاب‌فروشان به عنوان پاتوق فرهنگی و اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌ها که با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب به اجرا درآمد.
فاضلی، طرح های حمایتی از جمله طرح پائیزه کتاب را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی توصیف و بیان کرد: جامعه ای پیشرفت می کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.
فاضلی با بیان اینکه در تاریخ، تفکر همواره راهگشا بوده افزود: برگزاری طرح های حمایتی از کتاب به این دلیل که موجب تثبیت و ارتقاء تفکر در زندگی انسان ها می شود را حائز اهمیت دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر ادامه طرح های حمایتی کتاب گفت: جامعه و نسل جوان به اجرای اینگونه طرح ها نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کردن در این زمینه، سرمایه گذاری و اجرای آن ها بسیار ارزشمند است.
طرح حمایتی پائیزه کتاب از بیست و چهارم آبان ماه همزمان با روز ملی کتاب و کتابخوانی و همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد و در یکم آذرماه پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار