تشکیل کمیته‌های عملیاتی مدیریت و کنترل کرونا در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - محورهای طرح مدیریت و کنترل کرونا در اسلامشهر،مشارکت بسیج ،محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت بین بخشی، استفاده از فن‌آوری‌های نوین و بهره‌گیری از ظرفیت برنامه هر خانه، یک پایگاه سلامت، عنوان شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۱۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته‌های عملیاتی مدیریت و کنترل کرونا در اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در جلسه کمیته مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ شهرستان اسلامشهر به شیوه محله و خانواده محور، که با حضور فاطمه تاجیک مدیر و عباس امیراحمدی، معاون شبکه برگزار شد، حسن خوشرو کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر خلاصه‌ای از طرح ردیابی، پیگیری، قرنطینه، ایزوله و آموزش بیماران کرونایی را ارائه کرد.

در ادامه تاجیک، مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر نیز از اهداف اجرای برنامه‌هایی در رابطه با طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹به شیوه محله و خانواده محور توسط کارکنان شبکه بهداشت ازجمله، قطع زنجیره ویروس، افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال کاهش بستری و موارد مرگ ناشی از بیماری کرونا و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر سخن گفت.

او افزود: در این طرح بر مشارکت بسیج، محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، ارائه فعال خدمات و مراقبت‌ها، جلب مشارکت بین بخشی، استفاده از فن‌آوری‌های نوین و به‌ویژه بهره‌گیری از ظرفیت برنامه هر خانه، یک پایگاه سلامت بسیار تأکید شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر از تشکیل کمیته‌های حمایت و قرنطینه خانگی، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی، کمیته پایش و نظارت و کمیته عملیاتی محله به‌عنوان کمیته‌های عملیاتی شهرستان نام برد و بیان کرد: مدیریت هریک از کمیته‌ها براساس شرح وظایف واحدها به یکی از واحدها محول شد و بر برنامه‌ریزی و اجرای کامل برنامه با مشارکت سایر اعضای کمیته تأکید کرد.

او ابراز امیدواری کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در پیشبرد اهداف برنامه و به‌ویژه کاهش موارد مرگ و بستری بیماری قدم‌های مؤثری برداشته شود.

در این جلسه، کارشناس مسئولان واحدهای سلامت خانواده، بیماری‌های غیرواگیر، دهان و دندان، گسترش، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، امور دارویی، سلامت جوانان نوجوانان و مدارس، سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد و آموزش سلامت و سرپرست واحد امور اداری نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار