مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶ تهران در گفت و گو با پانا:

هدف از نشست گفتگوی هفتگی، دانش افزایی فنی مدیران مدارس منطقه است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه16 تهران،؛ ضمن بیان این که آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف خود برای رفع مشکلات باید با دیگر نهادها و سازمان ها تعامل کند؛ به تشریح جایگاه طرح نشست گفتگوی هفتگی پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۴۰۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف   از نشست  گفتگوی هفتگی، دانش  افزایی فنی مدیران مدارس منطقه  است

مصطفی پالیزدار، مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران در گفت و گو با پانا؛ فلسفه وجودی طرح نشست گفتگوی هفتگی را، الگو برداری از طرح نشست هفتگی وزیر آموزش و پرورش دانست و گفت: این طرح در سطح آموزش و پرورش مناطق تهران برای اولین بار، در منطقه 16 اجرایی شد.

هدف اصلی نشست گفتگوی هفتگی، دانش افزایی فنی مدیران مدارس منطقه است. این طرح مورد استقبال مناطق دیگر هم قرار گرفت. همچنین مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن استقبال از این طرح از دیگر مناطق هم خواست تا به طرح های مشابه این چنینی ورود کنند.

پالیزدار گفت: ما برای اجرای طرح نشست گفتگوی هفتگی، یک تیم تشکیل دادیم. در این نشست ها از مدیران مناطق 17، 18 و 19 دعوت شد تا درخواست آن ها مبنی بر حضور در این نشست ها فراهم شود. این کار خود از ارزش های نشست درون سازمانی است. در مجموع یک تعامل بسیار خوب، بین آموزش و پرورش منطقه و مجموعه تیم مدیریتی با دستگاه های درون سازمانی و برون سازمانی ایجاد شد. حاصل این تعامل، ایجاد نگاه مثبت به آموزش و پرورش و مدارس منطقه است. اگر بخواهیم دور اندیشانه تر و پیشگیرانه تر به مسئله نگاه کنیم؛ این طرح می تواند برطرف کننده خیلی از مشکلات باشد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه16 تهران افزود: هدف اصلی ما این بود که مسئولین را در دسترس مدیران منطقه قرار دهیم. بنابر این چهار جلسه تشکیل دادیم. در هفته اول از دکتر الحسینی رئیس شبکه شاد، که اولویت امروز مدارس سراسر کشور است؛ دعوت کردیم تا به سوالات مدیران پاسخ دهند. در هفته دوم آقای فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست دعوت شدند. در جلسه سوم هم خدمت دکتر ساکی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، به همراه حمید رضا کلاهی، رئیس دایره امتحانات اداره کل بودیم. حضور این عزیزان، در نشست گفتگوی هفتگی نیز، در خبرگزاری پانا اطلاع رسانی شد. در نهایت آخرین مهمان این نشست، رئیس محترم گاز منطقه 16 بودند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، درباره اهداف طرح نشست گفتگوی هفتگی با نهادهای برون سازمانی اظهار کرد: ما دو هدف را دنبال می کنیم. نخست، مسئولین نهادهای برون سازمانی را با مشکلات آموزش و پرورش آشنا می کنیم؛ یعنی آن ها بدانند که چه موانعی در آموزش و پرورش وجود دارد. هدف دوم، ذهن مسئول دستگاه مربوطه را به آموزش و پرورش مثبت کنیم؛ زیرا در روابط فی ما بین آموزش و پرورش با دستگاه ها، نگاه مثبت بسیار تاثیر گذار است. ما آن ها را پای کار می آوریم تا ببینیم چه مساعدتی در زمینه آموزش و پرورش می توانند انجام دهند.

پالیزدار، در رابطه با اینکه این طرح قابل تعمیم برای اولیا و دانش آموزان در بستر شبکه شاد هم هست؛ گفت: ما با این طرح به مدیرانمان پیام دادیم که با اولیای دانش آموزان، نشست های مشابهی داشته باشند. مطالب و خواسته های خودشان را به سمع و اطلاع آن ها برسانند و از همه مهمتر این ارتباط دو سویه باشد. مدیران به عنوان مثال می توانند از مشاوران، روانشناسان، رئیس کلانتری و دیگر اشخاص برون سازمانی دعوت کنند تا در شبکه شاد،برای اولیا و دانش آموزان درباره مسائل و موضوعات مربوطه صحبت کند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 16، به این سوال که حٌسن ختام و چشم انداز این طرح را چگونه می بینید؛ چنین پاسخ داد: طرح بعدی ما نشست ماهانه است. ما تا الان دو معاون و مشاور وزیر را در نشست هفتگی دعوت کردیم. در جلسات آتی نیز نشست هایی با رئیس مرکز پیشگیری جرایم سایبری پلیس فتا، معاون اجتماعی پلیس فتا و همچنین شهرداری منطقه 16، خواهیم داشت. انتخاب این مسئولین، طبق نظر سنجی از مدیران منطقه صورت گرفت. اگر فلسفه وجوبی ایجاب کند؛ شاید در آینده حسن ختامی، با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش در نشست برخط طرح گفتگوی هفته داشته باشیم.

در پایان مصطفی پالیزدار اظهار امیدواری کرد: به واسطه خبرگزاری پانای شهر تهران و ارتباط مستحکمی که با این خبرگزاری ایجاد کردیم؛ بتوانیم اخبار منطقه را بیش از پیش اطلاع رسانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار