نشست برخط تخصصی معاونین و مربیان پرورشی منطقه ۱۶ تهران:

ولی پوری: از مربیان پرورشی می خواهم که تمام عناصر مدرسه را در تربیت دانش آموزان دخیل کنند

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مدرسه محوری، فراگیری در عین اثر بخشی، مشارکت جویی و مشارکت پذیری را سه اصل مهم فعالیت های پرورشی دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۸۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: از مربیان پرورشی می خواهم که تمام عناصر مدرسه را در تربیت دانش آموزان دخیل کنند

مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به صورت برخط با معاونان و مربیان پرورشی مدارس منطقه 16 در بستر سامانه شاد گفتگو کرد.

در این نشست مصطفی پالیزدار مدیر آموزش و پرورش منطقه 16، عباس باستانی، رئیس سازمان دانش آموزی تهران، عباس زاده، رئیس اداره فرهنگی و هنری تهران، نقوی رئیس اداره امور تربیتی، قادر پیراسته نیا، مشاور مدیر منطقه، مصطفی سلیم خانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه و سایر کارشناسان این حوزه در تالار اجتماعات مجموعه فرهنگی تربیتی دکتر شریعتی منطقه 16 نیز حضور داشتند.

مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در ابتدای این نشست از مربیان و معاونان پرورشی منطقه 16، (دارالشهدای دانش آموزی شهر تهران) بابت اجرای موفق هفته قرآن، عترت و نماز تشکر کرد و گفت: فعالیت های قرآنی همیشه در حال اجرا است، این فعالیت ها چه به صورت مجازی، چه حضوری در مدارس اجرا می شود.

معاونت پرورشی اداره کل شهر تهران، ضمن بیان این که عوامل زیادی هستند که در تربیت دانش آموزان نقش دارند؛ بیان کرد: اگر قرار باشد تربیت به شکل درست صورت بگیرد باید طبق سند تحول بنیادین، به ساحت های شش گانه توجه داشت زیرا برای شکل گیری تربیت دانش آموزان اجرای کامل تمام ساحت ها لازم است.

ولی پوری افزود: معاونان و مربیان پرورشی باید کاری کنند تا مسائل تربیتی و پرورشی توسط همه ارکان مدرسه، از مدیریت گرفته تا خدمتگزار، همه در تربیت نقش داشته باشند. حتی در و دیوار مدرسه هم باید در آن ایفای نقش کند. من از مربیان و معاونین پرورشی می خواهم که تمام عناصر مدرسه را در تربیت دانش آموزان دخیل کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، در رابطه با رعایت اصول مهم در فعالیت های پرورشی در تمام حوزه ها، به معاونان و مربیان پرورشی توصیه کرد تا سه اصل مدرسه محوری، فراگیری در عین اثربخشی و مشارکت جویی و مشارکت پذیری را مد نظر قرار دهند.

مجتبی ولی پوری منطقه 16 را یکی از مناطق آسیب پذیر دانست و اذعان کرد: برای اینکه منطقه کمتر دچار آسیب اجتماعی شود؛ نیازمند یاری شما عزیزان هستیم؛ حیف است منطقه ای که به نام شهیدان مزین است، در آن شاهد آسیب های اجتماعی باشیم. ریشه تمام ناکامی های دانش آموزان و شکست آن ها در زندگی، در مدرسه است؛ ما برای رفع این مشکل باید اعتماد به نفس دانش آموزان را با قبول مسئولیت و کسب مهارت توسط آن ها تقویت کنیم. اگر بتوانیم مدرسه را به سمت مدارس تشکیلاتی در حوزه سازمان دانش آموزی پیش ببریم و بچه ها در این فضاها قرار بگیرند؛ در مسابقات فرهنگی و هنری و مسابقات قرآنی به شکل ویژه در مدارس شرکت کنند؛ آن ها شادابی و نشاطی را که می‌خواهند به دست خواهند آورد.

طرح نماد، یکی از طرح های منطقه 16 نیز توسط معاونت پرورشی اداره کل شهر تهران، مثبت ارزیابی شد و از معاونان و مربیان خواست تا با جدیت این طرح را در منطقه دنبال کنند و تاکید کرد؛ فعالیت ها نباید در بخش نامه ها خلاصه شوند بلکه باید در مدارس اجرا شوند.

در ادامه این نشست از لوگوی رادیو پرتو، رادیو معاونت پرورشی منطقه، توسط ولی پوری و پالیزدار رونمایی شد و از سردبیر رادیو اکرم رزاقی، ادیتور مسیح کامرانی، گوینده صغری یوسفی، تهیه خبر حسین ربیع پور و از دیگر عوامل اجرایی این رسانه تجلیل به عمل آمد؛ کلیپی از برنامه های اجرایی رادیو پرتو نیز پخش شد.

در پایان نشست، فیلم کوتاه مثقال به کارگردانی جواد مولانیا به نویسندگی سیروس همتی، بازیگری منصور اسکندری و دانش آموزان پایه پنجم و هفتم محمد مهدی مرادی و مانی کلاته، به سفارش معاونت پرورشی و کارشناسی فرهنگی هنری منطقه، ساخته و در کانون شریعتی اکران شد. حسن ختام این نشست تقدیر از عوامل فیلم مثقال و همچنین قادر پیراسته نیا معاونت پیشین پرورشی منطقه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار