پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور به مناسبت روز جهانی نابینایان

خبرگزاری پانا: عبدالهیان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور در پیامی، روز جهانی نابینایان را تهنیت گفته و با گرامیداشت این روز و تبریك آن، برای این عزیزان آرزوی رشد و تعالی و موفقیت كرد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور نامدار عبدالهیان صبح امروز طی پیامی روز جهانی نابینایان را تهنیت گفته و با گرامیداشت این روز و تبریك آن، برای این عزیزان آروزی رشد و تعالی و موفقیت كرد.
متن كامل این پیام در بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسكو) با هماهنگی شورای جهانی نابینایان در جلسه­ای مشترك قانون عصای سفید (روز ایمنی نابینایان) را در 15 اكتبر 1950 میلادی( امسال مصادف با 24 مهرماه) بررسی و تصویب نمود . به همین جهت است كه 15 اكتبر روز جهانی عصای سفید بهانه­ای است تا مسایل، مشكلات و واقعیت های موجود در رابطه با نابینایان مورد مداقه قرار گیرد.
صرف نظر از این تفكر و نگرش كه فرد نابینا به علت نداشتن یك حس دارای محدودیت خاص است، اما تاریخ انسان های بزرگی را سراغ دارد كه با وجود محروم بودن از نعمت بینایی به مدارج عالی علمی، اخلاقی، ورزشی و .... رسیده اند كه طه حسین، آیت ا.... حاج سید عبدالهادی شیرازی (از مراجع تقلید در نجف) و مرحوم دكتر خزائلی از جمله این انسان های بزرگ بوده اند. آنها با تكیه بر نیرو ی اراده ، پشتكار و خلاقیت و تقویت سایر حس ها توانسته اند براین نقیصه ظاهری فائق آمده و مایه سرفرازی و سربلندی نابینایان شوند.در این میان آنچه به نظر مهم می رسد تغییر نگرش ها و باورهای جامعه در مورد این عزیزان است و مهمترین عامل در این تغییر نگرش، خود عزیزان نابینا هستند كه با موفقیت های پی در پی و با استقلال و تكیه بر توانمندی های شخصی، پله های ترقی را یكی پس از دیگری طی نموده و در مقاطع عالی تحصیلی تا سطوح بالای دانشگاهی ادامه تحصیل داده و در نهایت نگاه مثبت جامعه را به خود معطوف داشته اند.
استفاده از عصای سفید به عنوان نماد استقلال این عزیزان، منوط به حذف نارسایی­های فیزیكی محیط زندگی ایشان است كه نهادها و سازمان­های مرتبط ، مكلفند با پیگیری های لازم از مراجع ذیصلاح این موانع را مرتفع و زندگی با نشاط و با امیدی را برای عزیزان نابینا مهیا نمایند. به همین مناسبت این روز بزرگ را به تمامی عزیزان نابینا تبریك عرض نموده و امیدواریم شاهد رشد و تعالی این عزیزان در تمامی عرصه های زندگی باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار