افراد با مشاهده علائم کرونا از سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهنمایی بگیرند

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از مردم استان خواست تا در صورت مشاهده علائمی از جمله سردرد، آبریزش بینی، بدحالی و گلودرد با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
افراد با مشاهده علائم کرونا از سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهنمایی بگیرند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده اظهار کرد: افراد، در صورت مشاهده علائم یاد شده می توانند به مراکز خدمات جامع سلامت شهری ۱۶ ساعته مراجعه کنند و بلافاصله به بیمارستان ها نروند.

وی خاطرنشان کرد: اگر افراد در صورت مشاهده علائم مربوط به بیماری کرونا با ۴۰۳۰ تماس گیرند راهنمایی های به موقع دریافت خواهند کرد و اگر نیاز به بستری داشته باشند سریع به بیمارستان رفته و جزء بیماران ICU نخواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: البته برخی بیماران از بیمارستان گریزانند و زمانی که خیلی بدحال شدند به بیمارستان مراجعه می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش اندک اندک کل بستری های استان گیلان حاصل برآیند کم شدن بستری ها در شهرهایی است که پروتکل ها را رعایت می کنند، اضافه کرد: اگر چه جمع بیماران ثابت مانده اما برخی شهرستان ها بستری های بیشتر و بدحال تر دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار کرد: برخی از شهرستان های استان پروتکل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را خوب رعایت می کنند اما برخی شهرستان ها مانند رشت آن طور که باید دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی مراعات نمی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: انتظار است تا رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در رشت ارتقاء یابد.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود. بر اساس آخرین آمار ۴۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

بر اساس آخرین آمار تا روز گذشته؛ شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۳۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار