معاون معاونت بهداشتی گیلان:

کاهش آمار ابتلا به کرونا همکاری مردم را می طلبد

رشت (پانا)- معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه نیازمند مشارکت مردم در کاهش آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری هستیم، گفت کاهش مبتلایان به کرونا مبتنی بر همراهی و همکاری مردم در پرهیز از اجتماعات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آمار ابتلا به کرونا همکاری مردم را می طلبد

احمد مرادی بیان کرد: اگر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کرونا شامل رعایت فاصله فیزیکی، زدن ماسک و شستن مرتب دست ها که بسیار مهم است، همکاری نکنند همچنان شاهد افزایش شیوع این ویروس خواهیم بود.

وی با اشاره به همکاری موثر مردم گیلان در ماه های اول شیوع کرونا و کاهش مبتلایان در استان اظهار کرد: امروز نیز بیش از هر زمان دیگری به همکاری و مشارکت مردم در رعایت توصیه های بهداشتی و استمرار آنها نیازمند هستیم.

مرادی با بیان اینکه عدم همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی موجب ایجاد محدودیت های جدید شده، خاطر نشان کرد: هم اکنون این محدودیت ها در مراکز استان ها و در گیلان فعلا فقط در رشت به اجرا درآمده اما اگر آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا افزایش یابد با تصمیمات ستاد کرونا در سایر شهرستان ها نیز اجرا می شود.

وی تعداد بیماران بستری در بیمارستان های گیلان در ۲۴ ساعت گذشته را بیش از ۸۰ نفر عنوان کرد و افزود: هم اکنون تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به ۴۲۶ نفر رسیده ضمن اینکه ۹۱ بیمار بدحال کرونایی در بخش های ICU بیمارستان های استان بستری هستند.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز استانی از بیستم آبان تا بیستم آذر به مدت یک ماه فعالیت مراکز و مشاغل غیر ضروری باید از ساعت ۱۸ عصر تعطیل شود.

پاساژها، مراکز خرید، تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم و تجمعات، فروش لوازم و مواد دخانی و قهوه خانه ها و چایخانه ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، استخر شنا، پارک ها و شهربازی ها، بازارهای روز موقت، خشکشویی ها، لوکس فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان و پوشاک فروشی، پارچه فروشی و آتلیه و عکاسی و اقامت سراها، آژانس، مشاور املاک، دفاتر پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر الکترونیکی شهری و صرافی ها و هتل ها را از جمله مشمولان این طرح عنوان کرد.

همچنین هتل ها مجاز به پذیرش مسافر هستند اما از ساعت ۱۸ عصر به بعد نباید در لابی هتل ها و مهمانسرا و در رستوران ها تجمعی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار