استاندار برای گره‌گشایی از منطقه آزاد مازندران به دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت رفت

ساری (پانا) - استاندار مازندران برای گره‌گشایی از تصویب منطقه آزاد در استان، امروز همراه با رییس مجمع نمایندگان استان به دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار برای گره‌گشایی از منطقه آزاد مازندران به دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت رفت

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران با کمک نمایندگان مردم استاندار مجلس دهم توانست طرح ایجاد منطقه آزاد در مازندران را که سال‌ها با بخشی‌نگری و عدم نگاه یکپارچه به موضوع توسعه، پنهان و مسکوت مانده بود، به جریان اندازد.

طرح پیشنهادی استاندار، ایجاد منطقه آزاد در سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر بود که با اخذ موافقت سازمان های متولی و مسئول؛ نهایتا مصوبه مجلس را نیز دریافت کرد.

منطقه آزاد مازندران ابتدا پس از ارائه به معاون اول رییس جمهور؛ مورد موافقت قرار گرفت و از آنجا به دبیرخانه مناطق آزاد کشور رفت و در این نهاد مسئول تخصصی تصویب شد.

مصوبه ایجاد منطقه آزاد تجاری مازندران با سه لکه منفصل شامل بندر امیرآباد در شرق، بندر فریدونکنار در مرکز و بندر نوشهر در غرب به صورت همزمان به تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی رسید.

پس از تصویب طرح منطقه آزاد مازندران در مجلس، این طرح برای تایید نهایی به شورای نگهبان رفت که در آنجا با ابهاماتی روبرو شد.ا

استاندار مازندران با تعامل مجمع نمایندگان مجلس در تلاش است تا با رای‌زنی‌ها، دیدارها و نشست‌های لازم با مسئولان و رفع ابهامات، گره از کار بگشاید. او امروز همراه با رییس مجمع نمایندگان استان به دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

جذب سرمایه‌های خارجی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و کسب درآمدهای ارزی و افزایش صادرات، معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، نداشتن تشریفات زاید ارزی و اداری و سهولت در فرآیند صادرات و واردات، همگی محرک‌های تحقق شکوفایی استان است که از طریق منطقه آزاد مازندران قابل دست‌یابی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار