خبرنگاری باید جزو مشاغل سخت باشد

خبرگزاری پانا:سازمان تأمین اجتماعی هیچ‌گونه مشکلی برای اجرای مشاغل سخت و زیان آور خبرنگاران ندارد ولی کارفرما نیز باید در لیست حق بیمه خبرنگاران را جزو مشاغل سخت و زیان آور معرفی کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، صمد الله فیروزی درباه تعریف مشاغل سخت و زیان‌آور در حرفه خبرنگاری اظهار داشت: براساس قانون حفاظت فنی، مشاغل و زیان آور در وزارت کار تعریف شده است و برای انطباق مشاغل سخت و زیان‌آور شورایی برگرفته از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، سازمان تأمین اجتماعی و چند سازمان دیگر تشکیل می‌شود و در این شورا مشاغل مختلف با تعریف مشاغل سخت و زیان‌آور تطبیق داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مشاغل سخت و زیان آور در بیرون از سازمان تعریف می‌شود ادامه داد: خبرنگاران و حرفه‌های در زمره فعالیت‌های خبری جزو مشاغل سخت و زیان آور تعریف شده است.

فیروزی یادآور شد: در یک رسانه و خبرگزاری افراد در بخش‌های مختلفی در حال فعالیت هستند که همه آ‌ن‌ها جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب نمی‌شوند.

عضو هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: براساس قانون کارفرما تعهد دارد که وقتی مشاغلی سخت و زیان آور تعریف شد ۴ درصد بیشتر نسبت به پرداخت حق بیمه برای آن فردی که در شغل سخت گمارده شده است پرداخت کند و تأمین اجتماعی نیز متعهد شده است که برای اینگونه مشاغل به ازای هر یک سال،۱.۵ سال به پرداخت حق بیمه اضافه کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سازمان از رسانه‌ها و خبرگزاری‌هایی که لیست خبرنگاران خود را مشاغل سخت و زیان آور به تأمین اجتماعی ارسال نمی‌کنند بازرسی می‌کند، گفت: سازمان حق ورود به حیطه کارفرما را ندارد، حداقل در یک خبرگزاری و رسانه خبری ۳۰۰ نفر مشغول به کار هستند که نمی‌توان از آن مجموعه بازرسی به عمل آورد.

فیروزی تأکید: سازمان تأمین اجتماعی هیچ‌گونه مشکلی برای اجرای مشاغل سخت و زیان آور خبرنگاران ندارد ولی کارفرما نیز باید در لیست حق بیمه خبرنگاران را جزو مشاغل سخت و زیان آور معرفی کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار