استاندار بوشهر: خبرنگاری جزو مشاغل سخت است

بوشهر(پانا)_استاندار بوشهر با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی جامعه و مسئولان هستند گفت: خبرنگاران واقعیت‌های جامعه را بدون کم و کاست بیان کنند.

کد مطلب: ۸۴۴۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار بوشهر: خبرنگاری جزو مشاغل سخت است

عبدالکریم گراوند در آئین گرامیداشت روز خبرنگار با تبریک 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار اظهار داشت: رسانه‌ها بعنوان پل ارتباطی بین جامعه و دستگاه‌های اجرایی وظیفه بیان واقعیت‌ها و مشکلات را دارند و مسئولان باید از این اطلاعات و منابع به نحو مطلوب در اجرای ماموریت‌ها تخصصی دستگاه‌های خود بهره بگیرند.
وی اضافه کرد: کار خبرنگاری با همه سختی که دارد کهنگی ندارد و به دلیل مسائل و مشکلاتی که با آن روبه رو هستند همیشه نو و تازه است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی در جامعه هستند گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد بالنده باشد نیازمند رسانه و خبرگزاری‌هایی است که آزادانه و بدون لکنت زبان مسائل جامعه را بیان کنند و مسئولان نیز باید از این بیان استقبال کنند.
گراوند تاکید کرد: حتی نقد تند خبرنگاران از سردلسوزی و برای اصلاح امور است که باید از سوی مسئولان مورد استقبال قرار گیرد.
وی یادآور شد: نگاه دولت تدبیرو امید نیز نسبت به خبرنگاران و کسانی که قلم فرسایی می کنند قدردانی است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت است گفت: یک خبرنگار رسالت و وظیفه دارد واقعیت‌های جامعه را بدون کم و کاست بیان کند اما باید مراقبت کنید که از عمق رسالت خبرنگاری فاصله نگیرید.
وی افزود: بیان نکردن واقعیت‌ها از سوی رسانه‌ها باعث ایجاد فاصله بین خود و مخاطب می‌شود به همین دلیل اصحاب رسانه باید واقعیت‌ها را منتشر کنند.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم گفت: هرچند کاستی‌هایی در زمینه اشتغال، مسائل اقتصادی و تورم اقتصادی وجود دارد اما باتوجه به اینکه دشمنان قسم خورده به دنبال ضربه زدن به نظام هستند در انعکاس مطالب باید هوشمندانه عمل شود.
استاندار بوشهر گفت: هرچند کمی و کاستی‌هایی وجود دارد و شما خبرنگاران باید نقد کنید اما در حاشیه این نقدها ریشه امید مردم را نزنید.
وی اظهارداشت: اگر امید مردم لطمه بخورد آنجاست که دشمنان نظام به دنبال چیدن ثمره ناامیدی مردم برای ایجاد فاصله بین مردم و نظام تلاش می‌کنند.
گراوند افزود: مدیریت ارشد استان در رابطه با قطعی برق 20بار به وزارت نیرو مراجعه و با وزیر و معاونان وی مذاکره شد.
استاندار بوشهر تصریح کرد: در هفته جاری نیز قرار بود که براساس جدول نوبت بندی خاموشی‌ها در استان بوشهر از سرگرفته شود که با پیگیری و همکاری مسئولان وزارت نیرو این موضوع منتفی شد.

گراوند یادآور شد: بزرگترین رسالت پیامبر (ص) تکریم مکارم اخلاقی است و تحقق این مهم در جامعه نیازمند مشارکت جمعی است .
استاندار بوشهر با استقبال از پیشنهاد یکی از خبرنگاران برای نحوه تعامل مدیران با اصحاب رسانه در شاخص‌های ارزیابی انتخاب مدیران برتر جشنواره شهید رجایی افزود: اگر نشاط و شادابی نظام اداری را می‌خواهیم باید میزان تعامل، ارتباط و انعکاس عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی ملاک عمل قرار گیرد که این مهم برای اعمال در سال‌های آینده به مرکز انعکاس داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار