مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

انسداد مبادی بی سوادی اولویت اول در ریشه کنی بی سوادی است

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان عنوان کرد استان گیلان دارای بیش از 99 درصد پوشش تحصیلی دارد و باید اندک افراد باقیمانده نیز در اسرع وقت شناسایی و به کلاس های آموزشی هدایت شوند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
انسداد مبادی بی سوادی اولویت اول در ریشه کنی بی سوادی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی گفت: برای ریشه کنی معضل بی سوادی، انسداد مبادی بی سوادی باید در اولویت قرار گیرد و اندک افراد بازمانده از تحصیل در اسرع وقت شناسایی و به کلاس های آموزشی هدایت شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بسته تحولی سواد و زندگی اشاره کرد و گفت: طرح بسته تحولی سواد و زندگی برای نخستین بار در دو مرکز یادگیری محلی ناحیه یک رشت در حال اجرا است که آموزش مهارت های حرفه ای و بومی و محلی، زمینه سازی برای تشکیل تعاونی، تامین مواد اولیه و نیز تولید و فروش محصولات، از مهم ترین ویژگی های این پروژه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به کسب رتبه خیلی خوب معاونت سوادآموزی استان در کشور خاطرنشان کرد: در ارزیابی عملکردی سالانه که توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور بر مبنای 25 شاخص انجام گرفت، گیلان موفق شد رتبه خیلی خوب و قابل تقدیر را از آنِ خود کند. رحمتی درباره تحقق حجم ابلاغی دوره های سوادآموزی استان گفت: سال گذشته 94 در صد از حجم ابلاغی زیر پوشش قرار گرفت در حالی که میانگین کشوری 83 درصد اعلام شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه گفت: سازمان نهضت سوادآموزی به منظور شفاف سازی در استعلام و ثبت نام سوادآموزان، افزایش کنترل مدارک تحصیلی افراد و سهولت دسترسی افراد، سامانه تحت وب را راه اندازی کرده است.

سیروس محمدی درباره جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: آموزش دهندگانی که با ارسال کد ملی به سر شماره 10008899، موفق به دریافت نام کاربری و کلمه عبور شدند، می توانند با مراجعه به نشانی:savad.ir به راحتی میزان تحصیلات افراد را استعلام و ثبت نام را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به روز های آغازین راه اندازی این سامانه، نواقص احتمالی در سایت وجود دارد که به طور قطع در هفته های آتی مشکلات به طور کامل برطرف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار