مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان:

آموزش مهارت های زندگی و شغلی اولویت اول آموزش و پرورش در فرایند سوادآموزی است

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان کرد راه اندازی مراکز یادگیری محلی در 5 شهرستان استان و ارائه آموزش های رایانه بخشی از برنامه های آموزش و پرورش در ارتقای مهارت های زندگی سوادآموزان است.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت های زندگی و شغلی اولویت اول آموزش و پرورش در فرایند سوادآموزی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی با تبریک سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی ( ره ) در 7 دی 1358 و برشمردن دستاوردهای این نهاد انقلابی اظهار کرد: استان گیلان که در سال 1355 در گروه سنی 6 سال به بالا حدود 51 درصد جمعیت باسواد داشت امروز این رقم به 98درصد در گروه سنی 10 تا 49 سال( حدود یک میلیون و 557 هزار نفر ) رسیده است.

وی با اشاره به تغییر رویکرد سوادآموزی به آموزش های همه جانبه و فراگیر سوادآموزان خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی آموزش مهارت های زندگی و شغلی در کنار آموزش خواندن و نوشتن را در اولویت خود قرار داده است و به این منظور مراکزی را به عنوان مراکز یادگیری محلی در 6 مرکز فعال در شهرستان های رشت، تالش، آستانه اشرفیه، فومن، صومعه سرا دایرشده و قرار است دو مرکز دیگر تا پایان سال جاری در شهرستان های رشت و لاهیجان راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های نوین در زندگی امروز خاطرنشان کرد: سازمان نهضت سوادآموزی طرح آموزش مقدماتی رایانه را برای سوادآموزان دوره انتقال در دستور کار خود قرار داده است و خوشبختانه این طرح در استان ما استقبال خوبی داشته است.

رحمتی با برشمردن دوره های مختلف سوادآموزی خاطرنشان کرد: داوطلبان با گذراندن دوره اولیه مدرک معادل سوم ابتدایی، دوره انتقال مدرک معادل ششم ابتدایی و سپری کردن دوره تحکیم به مرحله تثبیت سواد نائل می شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی برای اولین بار در گیلان هم زمان با سراسر کشور اظهار کرد: در این طرح، سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی، مهارت های زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندی و مهارت های شغلی مانند: قالی بافی، گُل سازی، صنایع دستی، پرورش قارچ، طیور خانگی و... را فرا می گیرند و محصولات تولید شده در نمایشگاهی به بازار عرضه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار