استاندار زنجان:

کارون رشادت های غواصان زنجانی را از یاد نخواهد برد

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت: زنجانی ها در دوران انقلاب و دفاع مقدس، دِین خود را به نظام و ارزش های آن ادا کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کارون رشادت های غواصان زنجانی را از یاد نخواهد برد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی پیش از ظهر امروز در جلسه انعقاد تفاهم نامه تأمین زمین برای ساخت مسکن، اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و ساماندهی گلزارهای شهدای استان گفت: در دو سال گذشته همه معاونان رئیس جمهور و بیشتر وزراء به استان زنجان سفر کرده اند و از نزدیک با ظرفیت ها و مسائل آن آشنا شده اند.

وی کارنامه استان را در انقلاب و دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند و درخشان توصیف کرد و افزود: هرجا نیاز به حضور برای دفاع از ارزش های انقلاب و نظام بوده، زنجانی ها پیشقدم بودند و نمونه آن جانفشانی غواصان در عملیات ها در اروند و کارون است و نمونه اخیر آنهم حمایت از آرمان های نظام در اغتشاشات سال گذشته بود که حضور مردم در صحنه موجب شد تا رهبر معظم انقلاب از زنجان به نیکی یاد کنند.

استاندار زنجان تکریم خانواده شهدا را اصل مهم و وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: در دو سال گذشته مدیران استانی و شهرستانی با حضور در منزل شهدا و جانبازان، از نزدیک در جریان مسائل و خواسته های این عزیزان قرار گرفتند که ره آورد آن، انتقال مباحث به رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که انتظار داریم در دوره جدید به موضوعات منعکس شده پرداخته شود.

مقام عالی استان همچنین با اشاره به نقش شهدای برجسته استان زنجان در دوران دفاع مقدس و اهمیت پرداختن به زندگی این شهدا از معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست در حد توان و امکان با صداوسیمای مرکز زنجان برای ساخت آثار فاخر و در شأن شناسنامه های ایران اسلامی مشارکت و همکاری داشته باشد تا قهرمانان واقعی وطن بهتر به جوانان امروزی معرفی شوند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این برنامه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب گفت: عامل تداوم آرمان های انقلاب علیرغم همه دشمنی های مخالفان جمهوری اسلامی ایران همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اقتدار معنویست که بخش بزرگی از آن را مدیون شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده های آنان هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رمز ایستادگی در برابر تهدیدات خارجی را وحدت و همبستگی در داخل کشور دانست و افزود: دشمن شکست خورده در جنگ سخت در قالب جنگ نرم هم شکست خواهد خورد و همه 350 شبکه معاندی که علیه نظام اسلامی فعالیت دارند در برابر اقتدار معنوی جوانان ما راه به جایی نخواهند برد.

سعید اوحدی که در نوزدهمین دور سفرهای استانی به زنجان سفر کرده بود گفت: در این سفرها تفاهم نامه تأمین زمین برای ساخت مسکن، اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به امضاء بنیاد شهید و استانداران می رسد امروز در زنجان تامین زمین برای ساخت 1200 واحد، اشتغال و کارآفرینی برای 1250 فرزند شهید و جانباز بالای 70 درصد منعقد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در این جلسه گفت: در دوران دفاع مقدس زنجان به نسبت جمعیت آن روزها، نقش پررنگی در دفاع از میهن اسلامی داشت و همه این آرامش را مرهون خون شهدا هستیم و توفیق خدمت در زمان حاضر به خانواده شهدا توفیقی الهی است که باید آن را قدر دانست.

همچنین در این سفر تکمیل طرح ساماندهی گلزار شهدای زنجان که 92 درصد پیشرفت دارد به امضاء رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار زنجان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار