استاندار زنجان:

عملکرد گمرک استان زنجان در صادرات بالاتر از میانگین کشوریست

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت ارزش میانگین صادرات کالا از گمرک زنجان 6 برابر بیشتر از میانگین کشور است.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد گمرک استان زنجان در صادرات بالاتر از میانگین کشوریست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ فتح‌الله حقیقی صبح امروز در کارگروه توسعه صادرات استان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه 127 میلیون دلار کالا از گمرک زنجان صادرشده که عمده صادرات شمش روی بوده است .

وی بابیان اینکه میزان صادرات طی هفت‌ماهه امسال در مقایسه با سال قبل 11 درصد کمتر است افزود: بسته بودن مرز ایران و ترکیه در ماه‌های نخست سال عامل این کاهش بود اما با برقراری مجدد مبادله کالا از گمرکات مرزی، کاهش 78 درصدی کالا از گمرک زنجان در ماه‌های نخست به 11 درصد در انتهای مهرماه کاهش یافت .

استاندار زنجان عمده مراودات صادراتی استان را با دو کشور ترکیه و عراق عنوان کرد و گفت: 63 درصد صادرات کالا از زنجان به مقصد ترکیه است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال روند افزایش صادرات ادامه داشته باشد .

مقام عالی استان خاطرنشان کرد: ارزش هر تن کالای صادراتی از استان زنجان معادل 1707 دلار بوده حال‌آنکه میانگین ارزش کالاهای صادراتی کشور 288 دلار می‌باشد و این به معنی حفظ ارزش صادرات از گمرک زنجان است .

وی ادامه داد: 92 میلیون دلار از کالاهای صادراتی استان شمش روی و 15 درصد نیز ترانسفورماتور است و گمرک زنجان در بخش واردات کالا رتبه دوازدهم کشور را دارد .

استاندار زنجان در ادامه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: طی هفت‌ماهه گذشته از سال، 153 میلیون دلار کالا از طریق گمرک زنجان وارد کشور شده است که عمدتاً خاک روی موردنیاز واحدهای تولیدی بوده است .

حقیقی یادآور شد: همه کالاهای وارداتی از گمرک زنجان، مواد اولیه موردنیاز واحدهای صنعتی و تولیدی همچون نخ تایر صبا و شرکت ایران ترانسفو بود که با ورود این کالاها امروز شاهدیم ایران ترانسفو 16 میلیون دلار صادرات داشته است و تا پایان سال میزان صادرات این شرکت به 30 میلیون دلار خواهد رسید .

وی افزود: عمده‌ترین کالای وارداتی از گمرک زنجان از مبدأ ترکیه، چین و آلمان است و گمرک زنجان از ابتدای سال تا پایان مهرماه نزدیک به 100 میلیارد تومان درآمد داشته است.

نماینده عالی دولت در استان با قدردانی از حمایت و دستورات سازنده رئیس‌جمهور و پیگیری‌های معاون اول رئیس‌جمهور برای حل مشکل صادراتی واحدهای تولید شمش روی گفت: به دستور دولت گشایش‌هایی درزمینهٔ گمرک ایجادشده و استان ما نیز باید از این فرصت و ظرفیت برای توسعه صادرات و ورود کالا استفاده کند .

استاندار زنجان در پایان از مدیر گمرک زنجان به دلیل اقدامات مؤثر در صادرات و ترخیص کالا که موجب رونق تولید برخی واحدهای حساس تولیدی شده است قدردانی کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار