نقش اتاق اصناف در جهش تولید

*احمدرضا صادقی

در طول تاریخ تشکیل صنوف متعدد و بازارهای مرتبط با آنها این قشر از جامعه به عنوان مولفه های مهم در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی عملکرد مؤثری در حوزه‌های مختلف داشته‌اند و از آنجا که در ارتباط مستقیم با آحاد مردم هستند به مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می‌کنند. از این رو تشکیل اتاق اصناف در راستای ایجاد هماهنگی بین اتحادیه ها، نظارت بر عملکرد آنها و راهنمایی صنوف بوده است که در هر استان و به تبع آن در مناطق شهری پایه گذاری شده است و نظارت بر حسن اجرای مقرارت و عملکرد اصناف را برعهده دارند. اتاق اصناف هر شهرستان مرکب از روسای اتحادیه‌های صنوف تولیدی - خدمات فنی و توزیعی - خدماتی است.

کد مطلب: ۱۱۳۶۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

این نوشتار قصد دارد شرح مختصری از برخی اقدامات مثبت اتاق اصناف شهرستان ری و عملکرد سازنده و موثر آن در طول مدت به روی کار آمدن اعضای جدید با ریاست لطف الله ستاره داشته باشد. اتاق اصناف شهر ری به‌منظور ساماندهی اصناف و مشارکت در سیاستگذاری، تصمیم ‌گیری و مدیریت مسائل ‌صنفی تشکیل شده است و خوشبختانه در دورجدید عملکرد خود تا کنون توانسته بسیاری از چالش هایی که این شهر در امور صنفی با آنها مواجه بود با مدیریتی یکپارچه و جهادی حل و فصل کند.اتاق اصناف شهر ری کارنامه درخشانی در برخورد با احتکار کالا ،کشف مواد خوراکی فاسد و بازرسی های مستمر از صنوف بصورت شبانه روزی با توجه به گستره حوزه تحت پوشش ساماندهی صنوف و برخورد با متخلفان و ...با همکاری مسئولین شهری داشته است و به موجب این تلاش ها بازاریان و کسبه صنوف مختلف ضمن رضایتمندی از پیگیری ها ، نظارت ها و عدالت ورزی اتاق اصناف در امور مختلف، خواستار همکاری بیشتر با این نهاد شده اند. اتاق اصناف شهر ری با در نظر گرفتن رضایتمندی مردم و تبعیت از قوانین کشور توانسته در بخش مبارزه با فساد و نقاط ضعف اقتصادی شهر گام های مثمر ثمری بردارد و آینده ای درخشان در سپر شهر ترسیم کند.

رسیدگی به امور اقتصادی و اجتماعی مردم از جمله اقداماتی است که در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مزین به عنوان «جهش تولید» شده؛ می تواند علاوه بر ساماندهی بازار تولید و رفع مشکلات معیشتی مردم، بر مراودات زندگی اجتماعی بر پایه مبادلات و داد و ستدها نهادینه نیز تاثیرگذار باشد و حمایت و نظارت متولیان امر بر فعالیت های اقتصادی اصناف و برپایی عدالت می تواند باعث شکوفایی و رونق هر چه بیشتر چرخه های اقتصادی و رفاه در بین مردمان شود.

حمایت از بنگاه های اقتصادی داخلی در مسیر حفظ و افزایش تولید اهمیت بالایی دارد و مدیریت بنگاه های کوچک و متوسط یکی از شاخص های موفقیت کشورها محسوب می شوند.به همین علت در اتاق اصناف شهر ری ظرفیت های بسیاری در حوزه تولید وجود دارد که می تواند در تنگناهای اقتصادی به ویژه در زمان شیوع بیماری کرونا گره گشا باشند و امید است مسئولان این اتاق به مثابه عملکرد چند وقت اخیر خود در این مورد نیز کارگشایی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار