کاظمی: فعالیت‌ها را به حوزه‌های تربیتی معطوف کنیم

آنچه کشور ما را در بحران‌ها نجات داده مردمی کردن مسائل و حل آنان است/باید مشارکت معلمان بسیجی را در کنار تمام ماموریت‌ها توسعه دهیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد اکنون باید بخشی از فعالیت‌ها به حوزه‌های تربیتی معطوف شود تا بتوانیم علاوه بر حوزه آموزش بر حوزه پرورش دانش‌آموزان نیز توجه کنیم.

کد مطلب: ۱۱۳۵۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: فعالیت‌ها را به حوزه‌های تربیتی معطوف کنیم

علیرضا کاظمی در جلسه مشترک ستاد مرکزی با ستادهای استانی کمک‌های مومنانه پیرامون برگزاری «پویش لبخند رضایت» با بیان اینکه حوزه پرورشی و فرهنگی در نظام آموزش و پرورش دغدغه بزرگی تحت عنوان تربیت را دارد، اظهار کرد: اکنون آموزش با جدیت دنبال می‌شود اما باید دید با آموزش تربیت نیز مطابق با اهداف برنامه درسی ملی اتفاق می‌افتد؟

کاظمی با بیان اینکه اکنون باید بخشی از فعالیت‌ها به حوزه‌های تربیتی معطوف شود ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع ستاد ملی کرونا نکته کلیدی تحت عنوان برنامه ریزی برای مشارکت همه جانبه مردم را داشت؛ برای حل مسائل کشور با رویکرد حاکمیتی موفق نخواهیم شد آنچه کشور ما را در بحران‌ها نجات داده مردمی کردن مسائل و حل آنان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه باید مشارکت معلمان بسیجی را در کنار تمام ماموریت‌ها توسعه دهیم افزود: آموزش و پرورش یک دستکاه فرهنگی است لذا باید زمینه مشارکت تمام اقشار جامعه را مهیا کنیم.

وی اشاره کرد: ماموریت اصلی آموزش و پرورش، آموزش است لذا باید بر این حوزه متمرکز شویم. اگر یک دانش‌آموز بنا به دلایل مختلف از تحصیل محروم بماند همه ما مسئول هستیم اگرچه آموزش و پرورش تلاش کرده ضریب نفوذ آموزش را به 100 درصد برساند اما نیاز دارد بسیج فرهنگیان نیز در این حوزه ورود پیدا کند.

به گزارش پانا، کاظمی در بحث افزایش انگیزه به معلمان افزود: امروزه معلمان در یک جهاد آموزشی مشارکت دارند لذا باید از تلاش‌های آنان قدرشناسی صورت گیرد. بسیج فرهنگیان باید به مشکلات آموزشی و پرورشی، مشارکت پذیری جامعه آموزش و پرورش، پر کردن خلاهای پرورشی و تشکیل گروه‌های جهادی برای مدیریت بحران کرونا و کمک به خانواده‌های آسیب دیده و دلجویی از آنان توجه داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه برای بالا بردن تاب اوری جامعه معلمان باید تلاش کنیم گفت: باید برای تجلیل از معلمان برتر برنامه داشته باشیم جامعه رسانه ای کشور نیز باید به زوایای پیدا و پنهان کار معلمان بیشتر بپردازند و به آنان انگیزه دهند طبیعتا ماموریت بسیج فرهنگیان در این برحه حساس پرخطیر است.

وی ادامه داد: از همکاران خود در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی انتظار دارم در کنار سازمان بسیج فرهنگیان باشند تا بتوانیم به سمت اقدامات عملیاتی و اجرایی در سطح مناطق برویم.

کاظمی به روز 13 آبان نیز اشاره کرد و گفت: این روز هرساله با مشارکت دانش‌آموزان برگزار می‌شد امسال نیز انتظار داریم این مراسم را در فضای مجازی به خوبی برگزار کنیم تا پاسخ دندان شکنی به استکبار جهانی بدهیم. لذا پویش‌های مختلف در نفی ظلم و استکبار جهانی امریکا راه‌اندازی شده است تا دانش‌آموزان را با توطئه‌های مختلف آشنا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار