مریم کاظمی: بودجه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به تولیدات نمایشی شهرستان‌ها اختصاص داده خواهد شد

زمانی که فیلمی تولید نشده یا تئاتری روی صحنه نیامده جشنواره معنایی ندارد

تهران (پانا) - مریم کاظمی می‌گوید بودجه جشنواره کودک و نوجوان به تولیدات نمایشی شهرستان‌ها اختصاص داده خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مریم کاظمی: بودجه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به تولیدات نمایشی شهرستان‌ها اختصاص داده خواهد شد

مریم کاظمی کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که آیا جشنواره‌های تئاتر قابلیت برگزاری به‌صورت آنلاین را دارند یا خیر عنوان کرد: «جشنواره‌های فیلم قابلیت برگزاری آنلاین را به لحاظ فنی دارند اما جشنواره‌های تئاتری فاقد آن هستند. مسئله مهم تولید فیلم‌ها یا نمایش‌هاست. جشنواره‌های سالانه معمولا تولیدات سال پیش را به نمایش می‌گذارند. زمانی که فیلمی تولید نشده یا تئاتری روی صحنه نیامده جشنواره معنایی ندارد.»
این کارگردان با اشاره به برگزاری جشنواره کودک و نوجوان گفت: «اگر قرار است بودجه آن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حتما گرفته و خرج شود این جشنواره به ظاهر انتخاب بهتری کرده است. طبق اعلام اداره کل هنرهای نمایشی و صحبت‌هایی که شخصا از زبان مدیرکل هنرهای نمایشی آقای قادر آشنا شنیدم قراراست بودجه جشنواره به تولیدات نمایش‌های کودک و نوجوان در همه استان‌ها اختصاص داده شود و از اجرای عمومی آن نمایش‌ها در شهرهای خودشان حمایت مالی به عمل آید.»
کاظمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعطیلی تئاتر تصریح کرد: «9 ماه یا بیشتر از تعطیلی تئاترها می‌گذرد. من به عنوان کسی که کاری روی صحنه داشتم تا چند ماه امیدوار بودم که شرایط به وضعیت عادی برخواهد گشت ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد. تئاتر به تمرین، تحلیل و کار متکی است. متاسفانه شرایط تردید آمیز و بدون آینده نگری و اعلام هفته به هفته شرایط کاری، انگیزه و نشاطی برای کارورزان تئاتر نمی‌گذارد. این‌ روزها با برگزاری نصفه نیمه کلاس‌های آموزشی سعی می‌کنم ارتباطم را با حرفه‌ام حفظ کنم. مطمئنم برای کسانی که در تئاتر کار می‌کنند دوران سرد و یخی می‌گذرد، تا کاری روی صحنه نیاید، تا کار روی صحنه نبریم و کاری روی صحنه نبینیم دلسردیم. فقط آرزو می‌کنم زمانی که اوضاع به حالت عادی برگشت این دوران رکود به ما لطمه نزده باشد.»
او ادامه داد: «شخصا برای حفظ روحیه‌ام به کار فکر می‌کنم و به تمرین می‌اندیشم و اگر بتوانم تمرینات حضوری را برقرار می‌کنم تا هرزمان که بتوانیم امکان روی صحنه رفتن هم پیدا کنیم. مهم این است که تئاتر همیشه به حیات خود ادامه خواهد داد در هر شرایطی، این ما هستیم که باید خودمان را با شرایط تئاتر هماهنگ کنیم ما باید زنده بمانیم و مراقب خودمان باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار