آغاز اجرای طرح «مصباح‌ الهدی» با محوریت امام شناسی و سبک زندگی اسلامی در مدارس منطقه‌ چهاردانگه

چهاردانگه(پانا)-ششمین جشنواره طرح مصباح الهدی ( امام شناسی و سبک زندگی اسلامی ) همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج)در کلیه مدارس به صورت مجازی در بستر شبکه شاد آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح «مصباح‌ الهدی» با محوریت امام شناسی و سبک زندگی اسلامی در مدارس منطقه‌ چهاردانگه

مسعودپوری رئیس اداره آموزش و پرورش چهاردانگه هدف از اجرای این طرح را آشنایی با سبک‌زندگی ایرانی اسلامی در سطح دانش‌آموزان و فرهنگیان دانست و عنوان کرد و گفت: از دیگر اهداف اجرای طرح «مصباح الهدی» در مدارس‌ آشنایی با سیره و زندگی اهل‌بیت (ع) با رویکرد توسعه و تعمیق سیره‌ عملی و اخلاق نبی‌اکرم (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و سبک‌زندگی اسلامی با محوریت شناخت سیره امام‌زمان (عج) به دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌باشد.

او گفت: این طرح در 6مرحله در مدارس اجرا خواهد شد. مرحله‌اول برگزاری افتتاحیه گرامیداشت به امامت رسیدن امام‌زمان(عج) و قرائت زندگینامه امام‌زمان (عج) و رونمایی از پوستر و تیزر طرح در گروهها و کانالهای مدارس. مرحله دوم: برگزاری مسابقه آنلاین کتابخوانی هماهنگ‌استانی ویژه دانش‌آموزان دوره‌اول و دوم متوسطه از کتاب خسروخوبان. مرحله سوم : برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و پژوهشی "ردپای جانان " با موضوع کرامت، زندگینامه، احادیث، روایات و ... درباره امام‌زمان (عج) در قالب پادکست، نقاشی، حدیث‌گرافی، اینفوگرافی و موشن‌گرافی ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان خواهد بود.

پوری ادامه داد: مرحله چهارم برگزاری پویش عشق یعنی انتظار با موضوع زندگی و سیره امام‌زمان (عج) در قالب مولودی‌خوانی، همخوانی، شعر، دلنوشته، عکس، پوستر. مرحله پنجم: برگزاری جشن "بهار دلها" در روز نیمه‌شعبان‌‌‌ و مرحله‌ششم: برگزاری اختتامیه و تقدیر از منتخبین طرح به صورت آنلاین است.

او تاکید کرد: با توجه به اجرای طرح مصباح‌الهدی با محوریت امام‌زمان (عج) اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی با اولویت نذرمهربانی، کارخیر با نیت سلامتی امام‌زمان (عج)، عطر انتظار در خانه، تهیه بسته‌های فرهنگی(مناسب برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت با عنوان پدر مهربانی‌ها) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار