در شرایط حاد فعلی نقش تربیتی، مشاوره ای معلمان باید اجرایی شود

نیشابور(پانا)- جلسه بررسی آسیب های شایع در مدارس نیشابور با حضور مدیران مدارس متوسطه در محل سالن اجتماعات موزه دبیرستان خیام برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
در شرایط حاد فعلی نقش تربیتی، مشاوره ای معلمان باید اجرایی شود

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با گرامی داشت هفته پدافند غیر عامل و ایام پیش رو، گفت: در ابتدای امر از تلاش های ارزنده مدیران، معلمان و مربیانی که در این شرایط سخت، یار و یاور تعلیم و تربیت بوده اند، تشکر می کنم.

علیرضا کلیدری افزود: نقش مرجعیت مدرسه و معلم باید همواره حفظ شود و ما با تمرکز بر ماموریت های اصلی و پیشگیری از آسیب بر کارکردهای آموزش و پرورش از جایگاه تعلیم و تربیت دفاع کنیم. در واقع یکی از دلایلی که بر آموزش های حضوری تاکید می شد، همین آسیب هایی است که امروز دامن فرزندان ما را در بر گرفته است. سلامت جسمی بسیار مهم است اما باید به گونه ای رفتار کنیم که سه بعد دیگر سلامت یعنی سلامت روان، سلامت معنوی و سلامت اجتماعی نیز به مخاطره نیفتد.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت پیچیده ترین کار دنیاست و ما اگر در این زیست بوم جدید، نقش آفرین نباشیم و اگر نتوانیم از ماموریت های اصلی دفاع کنیم، آموزش و پرورش ضربه ای جبران ناپذیر خواهد خورد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری و باتوجه به شرایط کنونی سعی کنید ساز و کاری داشته باشید که بتوانیم به تک تک اولیاء بازخورد دهید. آموزش خانواده و آموزش اولیاء در ابعاد مختلف را جدی بگیرید. د ر شرایط حاد کنونی نقش تربیتی و مشاوره ای معلم را بیش از پیش اجرایی کنیم و به شدت نیاز داریم که امسال هر معلم باید یک مربی باشد. شوراهای مدرسه را جدی بگیریم و با شناخت شرکای خوب آموزش و پرورش، ارجاع های آگاهانه و بازخورد آگاهانه را در دستور کار قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار