زینت‌بخشی ساختمانی در نیشابور با رباعیات خیام

نیشابور ( پانا)- رباعیات خیام زینت‌بخش ساختمانی 5 طبقه در نیشابور شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
زینت‌بخشی  ساختمانی در نیشابور با رباعیات خیام

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابور، شهردار نیشابور در مراسم تقدیر از مالک این ساختمان گفت: در دوره‌ای که شاهد فراموشی میراث نیاکانمان هستیم نمای زیبای به کار رفته در این بنا که از الگوهای معماری ایرانی اسلامی به خصوص فرهنگ و تمدن کهن نیشابور الهام گرفته شده است می‌تواند سرآغاز حرکتی تازه به عنوان الگو در نیشابور و کشور باشد.

علی نجفی اظهار کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم برای شهروندانی که در نمای ساختمان‌هایشان از الگوهای ایرانی اسلامی استفاده می‌کنند مشوق‌هایی در نظر گرفته شود و در این چارچوب تشکیل یک کمیته نما در شهرداری نیشابور در دستور کار قرار گرفته تا با تشویق کارفرمایان به جای پرداختن به نماهای رومی و کلاسیک که در حال افزایش است از نماهای بسیار زیبای سنتی و مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی در ساختمان‌ها استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه در کمتر از ۱۰درصد نمای ساختمان‌های سطح شهر نیشابور نمای سنتی به کار رفته خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن این ساختمان در محدوده ورودی شهر نیشابور است، فراگیر شدن این اقدام می‌تواند در جلب گردشگران و مسافران عبوری از نیشابور و تقویت اقتصاد شهری بسیار موثر باشد.

غلامعلی فضایلی مالک ساختمان در این جلسه گفت: به دلیل تخریب خانه‌های تاریخی نیشابور طی چند سال گذشته نمای این شهر نیشابور از فضای تاریخی و فرهنگی‌اش دور شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه این ساختمان در محدوده ورودی شهر نیشابور واقع شده تلاش کردیم در راستای هرچه زیباتر شدن نمای شهر از الگوهای سنتی مطابق با فصای تاریخی نیشابور در نمای آن استفاده کنیم و در نمای این ساختمان از آجرکاری‌های سر در بنای تاریخی خانه مجتهدی در نیشابور الگوبرداری شده است.
فضایی بیان‌ کرد: در نمای این ساختمان از اشعار عطار، انوری و رباعیات خیام استفاده شده و مجهز به سه خط ایمنی آتش‌نشانی بوده و کلیه موارد ایمنی در آن به طور دقیق محاسبه و اجرا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار