رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

مطیع و گوش به حرف باشیم؛ همراهی دولت و مجلس مشکلات را حل می‌کند

قاطبه نمایندگان مجلس، توهین را تایید نمی‌کنند/ انتظار داریم رئیس‌جمهوری دستور تعامل بیشتری بدهند/ در چند روز گذشته واکسن آنفولانزا در اختیار دولت، کارکنان دولت و خانواده‌های آن‌ها قرار گرفته است

تهران (پانا) - رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه همه باید مطیع و گوش به حرف باشند، تاکید کرد حتما اگر همراهی و انسجام به دور از هتک حرمت‌ها و حاشیه‌ها باشد، دست به دست هم می‌توان بسیاری از مشکلات را حل یا کاهش داد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مطیع و گوش به حرف باشیم؛ همراهی دولت و مجلس مشکلات را حل می‌کند

سیدجلیل میرمحمدی میبدی، نماینده مردم تفت و میبد استان یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ انسجام و دوری از بعضی از رفتارها مانند هتک حرمت، به پانا گفت: «فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، توهین و هتک حرمت خلاف شرع است، مسبوق به سابقه نیز هست. رهبر انقلاب در مدتی که رهبری این مملکت را بر عهده دارند همیشه بنا را بر حمایت از دولت‌ها داشتند و به قوای مختلف تذکر می‌دادند که حرمت‌ها نگاه داشته شود. در عین حالی که تاکید فرمودند انتقاد حق است و همیشه بر حق نظارت مجلس تاکید داشته‌اند اما همواره این را نیز تاکید فرموده‌اند که با متانت و در یک فضای آرام و بدون حاشیه و بدون افترا و توهین و هتک حرمت، امور دنبال شود.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «بارها و بارها مقام معظم رهبری در فرمایشات‌شان به قوای مختلف تذکر داده‌اند، امروز هم با توجه به ضرورت بسیار بالایی که وجود دارد نسبت به همدلی، همکاری و همیاری و استفاده از ظرفیت‌های همدیگر برای هم‌افزایی، ضرورت این فرمایشات چند ده برابر می‌شود.»

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تاکید کرد: «امروز همه باید مطیع و گوش به حرف باشیم و حتما اگر این همدلی ‌و انسجام به دور از هتک حرمت‌ها و حاشیه‌ها و برخی مسائل باشد، مطمئنا می‌توانیم دست به دست هم بخش زیادی از مشکلاتی را که امروز مردم به آن‌ها گرفتار هستند را به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت حل کنیم یا کاهش دهیم.»

میرمحمدی میبدی اضافه کرد: «متاسفانه اکنون شاهد هستیم همان جملاتی را که دولت فعلی و شخص رئیس جمهور علیه دولت قبل بیان می‌کرد، امروز کلیپ همان صحبت ها در فضای مجازی علیه همین دولت و شخص روحانی مشاهده می‌شوذ اکنون هم متاسفانه همان مشکلات تورم، گرانی، مشکلات معیشت و ... که روزی آقای روحانی نتیجه ضعف مدیریت دولت قبل و خودشیفتگی و عدم استفاده از تجربیات نخبگان می‌دانست ، امروز همان صحبت ها و همان تمسخرها علیه خودش بکار میرود؛وقتی باد بکاری طوفان درو خواهی کرد. گرچه من به دولت قبل هم منتقد هستم و به دولت فعلی هم نقد دارم، ولی وقتی امروز مردم نگاه می‌کنند و وضعیت نابه‌سامان ارز، بورس و معیشت را می‌بینند و از طرف دیگر هیچ اقدامی برای رفع آن‌ها صورت نمی‌گیرد و همکاری در این زمینه وجود ندارد، مردم نگران می‌شوند و برخی از حرف‌ها رد و بدل می‌شود.»

عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه گرچه من به هیچ وجه هتک حرمت را، توهین و‌ دشنام را تایید نمی‌کنم، گفت: «من و قاطبه نمایندگان مجلس این کار را تایید نمی‌کنیم ولی این انتظار هم هست مجلسی که اینگونه اعلام آمادگی کرده است، دولت هم چراغ سبز نشان دهد.»

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این روزها شاهد مرگ افرادی بیشتر از سقوط دو هواپیما به صورت روزانه هستیم، گفت: «در این شرایط علی‌رغم اینکه بارها توسط ریاست مجلس، رئیس کمیسیون بهداشت و ... نامه نوشته شده است که دو نفر از نمایندگان در ستاد ملی کرونا حضور داشته باشند، تا امروز بی‌توجهی شده است و ترتیب اثر داده نشده است. این‌ها انتقاداتی است که ما نسبت به دولت داریم و امیدواریم رئیس‌جمهوری در این شرایط جنگ اقتصادی، دستور تعامل بیشتری بدهند. در این شرایط لازم است همه مسئولان و همه قوا در یک شرایط همدلی، در یک فضای آرام و به دور از تنش، کنار هم بنشینند‌ و تصمیمات سازنده و مشکل‌گشا بگیرند. مجلس بارها اعلام آمادگی کرده و امیدواریم به زودی شاهد پاسخ مثبت از سوی دولت هم باشیم تا شاهد همراهی و همدلی باشیم.»

عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور با بیان اینکه شکی نیست که باید هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و امروز قوه مقننه با حفظ پروتکل‌ها در میان مردم هست و تصمیمات بسیار خوبی می‌گیرد، اظهار کرد: «حضور رئیس‌جمهوری در جمع نمایندگان و در مجلس می‌تواند بسیار کمک کند.»

وی با اشاره به انتقادهای زیاد نسبت به مجلس یازدهم هجری از جمله دریافت اولین محموله واکسن آنفولانزا و ماجراهای خودروی نمایندگان و وام مسکن و اینکه بیان می‌شود با چند ماه فعالیت، مجلس یازدهم هنوز قانون مصوبی ندارد، گفت: «مجلس یازدهم چند ماه است کار خود را شروع کرده و تاکنون چندین قانون مصوب هم داشته است، مانند ساخت انبوه مسکن، در اختیار قراردادن قیر رایگان برای روستاها و مالیات بر خانه‌های خالی و ... . این قوانین در دستور کار شورای نگهبان است و بعد از تایید ابلاغ خواهد شد. قوانین بسیار خوب دیگری هم در دستور کار است. همچنین حضور شبانه‌روزی نمایندگان در بین مردم و مسئولان و نظارت بر حل مشکلات مردم، شاید قابل مقایسه با هیچ مجلسی نیست. ضمن اینکه عجیب است واکسنی که طبق روال هر سال مجلس در اختیار نمایندگان و کارکنان قرار می‌گرفته، اینگونه مورد توجه قرار گرفت، از نظر من در این زمان این کار بی‌سلیقگی بود. در حالیکه همین چند روز گذشته واکسن در اختیار دولت، کارکنان دولت و حتی خانواده‌های آن‌ها و وزرا قرار گرفته است و هیچ رسانه‌ای به آن نمی‌پردازد.»

نمایندگان اکنون بین مردم هستند در حالیکه نمایندگان مجلس باید بنشینند‌ و نقش نظارتی خود را به خوبی داشته باشند

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: «امروز‌ وسایل نقلیه‌ای که در اختیار دولت است، سالیان سال است ماشین‌های خارجی شاسی‌بلند که در اختیار وزرا، استانداران و حتی بعضاً فرمانداران است، هیچکس هیچ‌ دقتی بر آن‌ها ندارد اما برای اولین بار که قرار شده مجلس با پول خود نمایندگان به اسم خود نمایندگان و آن هم تنها بخشی از نمایندگان، خودرویی در اختیار قرار دهد، اینگونه مورد توجه قرار می‌گیرد. اعتقاد من این است که این کارها با یک هدف زدن مجلس و زیر سوال بردن این مجلس صورت می‌گیرد.»

نماینده کمیسیون بهداشت و درمان در کمیسیون اصل نود مجلس، تاکید کرد: «بخش قابل توجهی از این نمایندگان، انقلابی، جوان، ولایی، پای کار، مومن، معتقد و دلسوز مردم هستند ولی متاسفانه با شرایطی که برای مجلس رقم خورده، امکان نظارتی مجلس سلب شده و ما به خاطر اینکه از فروپاشی دولت پیشگیری شود، نه می‌توانیم استیضاح رئیس‌جمهوری را انجام دهیم و اگر وزیری را بخواهیم استیضاح کنیم، کل کابینه دولت باید مجددا رای اعتماد بگیرد. خیلی از نمایندگان برای دوری از حاشیه‌ها، این بحث‌های نظارتی را کنار گذاشته‌اند و به شکل دیگری عمل می‌کنند. بسیاری از نمایندگان در کنار فرمانداران و مسئولان در حال رفع مشکلات مردم هستند در حالیکه نمایندگان مجلس باید بنشینند‌ و نقش نظارتی خود را به خوبی داشته باشند. اگر با این وضعیت، دولت هم همراهی بیشتری با نمایندگان داشته باشد، حتما بسیاری از این مشکلات امروز مردم قابل حل خواهد بود.»

سیدجلیل میرمحمدی میبدی در پایان گفت: «مجلس به دنبال این است که همراهی بیشتری با دولت داشته باشد و این را در دستور کار دارد. بحث انتقاد ‌و‌ مطالبه هم به جای خودش هست و حتما این مجلس با عملکرد درخشان خود، سرافراز خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار