هشدار درباره کاهش مصرف ˝شیر˝ در کشور

خبرگزاری پانا: رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به کاهش 14 درصدی مصرف ˝شیر˝ و احتمال افزایش شکستگی‌های استخوانی، از تدوین سند ملی تغذیه و امنیت غذایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، زهرا عبداللهی ضمن تاکید بر اهمیت مصرف کافی شیر و لبنیات از سوی آحاد جامعه به کاهش مصرف "شیر" به دنبال افزایش قیمت آن اشاره کرد و گفت: بررسی‌های انجام شده در سال گذشته حاکی از آن است که به دنبال افزایش قیمت "شیر" خرید آن از سوی مردم به میزان 14 درصد کاهش یافته است.

وی در این باره ادامه داد: با در نظر گرفتن تورم سال جاری، بی‌تردید درصد کاهش خرید "شیر" به عنوان منبع مهم کلسیم و پروتئین از سوی مردم، بیشتر خواهد شد.

عبداللهی شیر را منبعی مهم در تامین کلسیم و پروتئین مورد نیاز بدن خواند و گفت: مصرف این ماده غذایی مهم جهت جلوگیری از پوکی استخوان مطرح است. در شرایطی که اکنون هم در زمینه پوکی استخوان با مشکلاتی مواجهیم، ادامه روند کنونی کاهش مصرف شیر می‌تواند بار بیماری‌ها و شکستگی‌های استخوانی را افزایش داده و هزینه‌های مراقبتی زیادی را به دنبال داشته باشد.

وی از تدوین سند ملی تغذیه و امنیت غذایی با همکاری انستیتو تغذیه و موسسه ملی تحقیقات سلامت خبر داد و گفت: این سند پس از تصویب در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به شورای سلامت استان‌ها ابلاغ می‌شود تا در جهت بهبود امنیت غذایی اقدامات لازم صورت گیرد.

عبداللهی کنترل و ثابت نگه داشتن قیمت مواد غذایی را از مهم‌ترین شروط برقراری امنیت غذایی دانست و گفت: اهمیت این موضوع از آن جهت است که مردم باید توانایی خرید مواد غذایی مهم را داشته باشند. بر این اساس این مقوله در سند ملی تغذیه و امنیت غذایی مورد توجه قرار گرفته است.
منبع : ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار