برقراری ارتباطات در مناطق بحران‌زده با بالن ارتباطی

تهران ( پانا) - بالن ارتباطی در زمان بحران، منطقه بحران‌زده را تحت پوشش قرار می‌دهد و امکان اتصال بیش از ۱۰۰۰ نفر را به‌صورت هم‌زمان و ۱۰ هزار نفر را به‌صورت غیرهمزمان با سرعت یک گیابیت‌برثانیه فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برقراری ارتباطات در مناطق بحران‌زده با بالن ارتباطی

به گزارش ایسنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ویدئوی «ایران هوشمند»، ساخت «بالن ارتباطی» که حاصل دانش و تلاش، پژوهشگران پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کاربرد استفاده در مواقع بحرانی را مورد بررسی قرار داده است.

پژوهشگران ایرانی در سال‌های اخیر با طراحی و ساخت یک نوع بالن ارتباطی مشکل قطع ارتباطات در مواقع بحرانی را حل کرده‌اند؛ بالنی که با تجهیزات بی‌سیم بر فراز مناطق آسیب‌دیده، ارتباطات شبکه را برای تعدادی از مردم و نیروهای امدادی برقرار می‌کند.

این بالن با قابلیت حمل ۳۰۰ کیلوگرم تجهیزات ارتباطی تا ارتفاع ۵۰۰ متری پرواز می‌کند و منطقه بحران‌زده را تحت پوشش قرار می‌دهد و امکان اتصال بیش از ۱۰۰۰ نفر را به‌صورت هم‌زمان و ۱۰ هزار نفر را به‌صورت غیرهمزمان با سرعت یک گیابیت‌برثانیه فراهم می‌کند. همچنین با دوربینی که قابلیت زوم ۳۰ برابری دارد امکان رصد مناطق اطراف و پیدا کردن نقاط نیازمند به امدادرسانی را محقق می‌کند.

در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ چند بار این بالن استفاده شد، در اربعین حسینی در مرز مهران، در ماجرای سیل پل‌دختر و بحران سیل جنوب شرقی کشور. تنها در بحبوحه بحران است که ارزش چنین دستاوردی مشخص می‌شود و کار مردم آسیب‌دیده و نیروهای امدادی را راه می‌اندازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار