نخستین گود زورخانه دانش آموزی سیستان و بلوچستان در زهک ساخته می شود

زاهدان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از برنامه ریزی برای ساخت نخستین گود زورخانه ای دانش آموزی استان در شهرستان زهک خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نخستین گود زورخانه دانش آموزی سیستان و بلوچستان در زهک ساخته می شود

محمد الیاس انصاری در سفر به منطقه سیستان و در نشست با مدیر بنیاد علوی شهرستان زهک اظهار کرد: ورزش های باستانی از جمله میراث فرهنگی ارزشمندی است که سینه به سینه از گذشتگان به ما رسیده است و ترویج آن در میان قشر نوجوان و جوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ورزش های زورخانه ای در منطقه سیستان طرفداران و علاقمندان مخصوص به خود را دارد، افزود: ساخت گود زورخانه مختص به دانش آموزان زمینه پرورش استعدادهای این ورزش باستانی را در منطقه فراهم خواهد کرد.

برآورد هزینه و تعویض کفپوش های سالن های ورزشی شهرستان زهک، تجهیز کلاس های درس تربیت بدنی در 10 مدرسه این شهرستان، برنامه ریزی برای احداث 5 زمین چمن مصنوعی در مدارس زهک، تجهیز و بهسازی سرویس های بهداشتی و آبخوری مدارس و تسطیح حیاط مدارس با توجه به خاک و شنی بودن برخی مدارس از دیگر مصوبات این نشست بود.

در ادامه این سفر در راستای توسعه فضاهای ورزشی و برقرار عدالت آموزشی مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از اماکن ورزشی مدارس شهرستان نیمروز بازدید کرد.

انصاری در این بازدید ضمن بررسی فضاهای آموزشی و کلاس پیشنهادی درس تربیت بدنی بر کیفیت بخشی و تجهیز کلاس درس با وسایل ورزشی متنوع، شاد و با نشاط تاکید کرد و مقرر شد نسبت به ایمن سازی دیوار ها و کفپوش کردن اتاق ورزش اقدام شود.

افتتاح نمایشگاه دست سازه های ورزشی دانش آموزان شهرستان هیرمند به مناسبت هفته تربیت بدنی نیز از دیگر برنامه های این سفر بود که با حضور امام جمعه این شهرستان و مسئولان آموزش و پرورش انجام شد. انصاری در این مراسم کسب مقام اول مسابقات دو صحرانوردی منتخبین مناطق سیستان توسط حسین لشکری سارانی از شهرستان هیرمند را تبریک گفت.

انصاری همچنین در این سفر از دبیران و آموزگاران تربیت بدنی شهرستان زابل نیز طی مراسمی تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار