رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره:

به مناسبت هفته تربیت بدنی پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ) بطور نمادین در شبانکاره برگزار شد

شبانکاره(پانا)_ به مناسبت هفته تربیت بدنی پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) بطور نمادین در دبیرستان(متوسطه دوره اول) زینبیه برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۳۲۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
به مناسبت هفته تربیت بدنی پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ) بطور نمادین  در شبانکاره برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره، به مناسبت هفته تربیت بدنی طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ) با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه نمادین با حضور رئیس آموزش و پرورش، مسئول حراست، ُمسئول تربیت بدنی منطقه، کارشناس بهداشت و تغذیه و تعدادی از دانش آموزان در دبیرستان(متوسطه دوره اول) زینبیه برگزار شد .

رئیس آموزش و پرورش شبانکاره با بیان اینکه طرح کوچ برای اولین بار در کشور اجرا می شود اظهار کرد : با توجه به اینکه چاقی ما در بسیاری از امراض و مشکلات است باید با تغییر سبک زندگی از بروز عوارض آن پیشگیری نماییم.

هوشنگ عباسی گفت : با تحقیقات پزشکان منشاء بیماری هایی همچون دیابت، چربی،فشار خون، گرفتگی قلب و عروق، درد های مفاصل و عضلات همه از چاقی مفرط تشخیص داده شده و80 درصد مرگ و میر کشور از همین می باشدکه این زنگ خطری برای حفظ سلامتی همه ماست.

وی همچنین تصریح نمود: هدف اصلی پروژه ملی کوچ اهمیت کنترل وزن و چاقی ست که کاهش حداقل سه درصدی وزن دانش آموزان دارای اضافه وزن را در این راستا دنبال می کند.

عباسی در ادامه گفت: سه عامل تغذیه، تحرک و سبک زندگی در وجود چاقی در بین افراد تاثیر زیادی دارند.

عباسی افزود: تغییر سبک زندگی در جوامع باعث گردیده تا کم تحرکی بیش از اندازه باشد و این دلیلی واضح برای شکل گیری اضافه وزن در بین افراد باشد.

رئیس منطقه ای آموزش و پرورش تاکید نمود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دقت به اینکه بیشتر وقت خود را در قرنطینه خانگی بسر می بریم باید حساسیت بیشتری روی کنترل وزن و چاقی خود داشته باشیم و تغذیه متعادل با تحرک خود را داشته باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار