سه شنبه های مهدوی در منطقه چهار

تهران (پانا) - فرحناز صالحی فرد، کارشناس مسوول گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش منطقه چهار با حلول ماه ربیع الاول، ظهور امام عصر(عج) را بهار انسانیت برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سه شنبه های مهدوی در منطقه چهار

فرحناز صالحی فرد، کارشناس مسوول گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش منطقه چهار در گفتگو با پانا با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، ماه شادی و سرور اهل بیت (علیهم السلام) از ویژه برنامه های فرهنگی این ماه خبر داد.

صالحی فرد در پاسخ به این سوال که چرا از وجود مقدس امام زمان(عج) و دولت کریمه ایشان به بهار تعبیر می شود و چه شباهتی میان این بهار با بهار طبیعت وجود دارد، گفت: در زیارتنامه امام زمان(عج) می خوانیم: «السَّلَامُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام» یعنی سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران؛ این تعبیر معنایی ژرف را در خود نهفته دارد، یعنی قرار است امام عصر(عج) با خود بهار انسانیت را به ارمغان بیاورند و برای در درک کیفیت این بهار مردمان می توان به آیات 16 و 17 سوره مبارکه حدید که طبق روایات به این مسئله اشاره دارد، رجوع کنیم.

وی اشاره کرد: خدای متعال در آیه 17 می فرماید: «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ؛ بدانید که خدا زمین را پس از مرگش زنده مى‏ گرداند به راستى آیات خود را براى شما روشن گردانیده‏ ایم باشد که بیندیشید». در این آیه خداوند از حیات مجدد زمین خبر می دهد که شاید ظاهر آیه به بهار مادی و طبیعی تفسیر شود یعنی حیات دوباره پس از مرگ و خواب زمستانی، اما وقتی به روایات ذیل این آیه مراجعه کنیم، درمی یابیم ائمه (علیهم السلام) این آیه را به ظهور امام زمان(عج) تفسیر کرده اند.

وی با تقدیر از مساعی ارزشمند و مشارکت فعال مدارس غیردولتی در اجرای میز سه شنبه های مهدوی در اداره، از هماهنگی مدیریت و از زحمات مددی، معاون پرورشی آموزشگاه غیردولتی متوسطه دوه اول عترت تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار