مدیرکل آموزش و پرورش در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان:

نگاه علمی و محترمانه نیروی انتظامی به آموزش و پرورش، قابل ستایش است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان و هیئت همراه ، با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان، هفته نیروی انتظامی را به سردار جهانبخش فرمانده این نیرو و مجموعه پرسنل خدوم این مجموعه تبریک گفتند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نگاه علمی و محترمانه  نیروی انتظامی به آموزش و پرورش، قابل ستایش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان ،ابراهیم رفیعی مدیر کل دستگاه تعلیم و تربیت، در این دیدار صمیمی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: نگاه علمی، دانشگاهی و جامعه شناختی فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان و مجموعه ارزشمند شان موجب گردیده است که استان زنجان یکی از استان های امن و آرام کشور باشد که از این لحاظ نعمت ارزشمندی برای استان محسوب می گردد.

وی با اشاره به اینکه شاید درنگاه سطحی و عامیانه، برخوردپلیس با موضوعات مختلف به صورت کلیشه‌ای و امنیتی تلقی شود افزود: آموزش و پرورش و نیروی انتظامی، مناسبات زیادی در فعالیت‌ها و برنامه‌های خود دارند و نگاه کاملا علمی و محترمانه حضرتعالی و مجموعه گرانقدر تان به آموزش و پرورش همواره مشهود بوده و قابل ستایش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان سخنان خود، تقدیر از زحمات و خدمات نیروی انتظامی استان را وظیفه ی ذاتی دستگاه تعلیم وتربیت عنوان نموده ، اظهار امیدواری کرد این مجموعه ی ارزشمند بتواند همواره در کسوت سربازی نظام ، سالم و سربلند به مملکت اسلامی خود خدمت نماید و موفق و پیروز باشد.

سردار جهانبخش نیز در سخنانی ضمن قدردانی از حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و هیئت همراه به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: من شخصاً علاقه خاصی به آموزش و پرورش و احترام ویژه ای به معلمان قائل هستم و اعتقاد راسخ دارم که منابع انسانی ما، محصول آموزش و پرورش است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت مشترک آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در انجام برخی تکالیف وماموریت های اجتماعی و تربیتی افزود: ماموریت های مشابهی بین این دو دستگاه به ویژه در هنجارسازی ها، تربیت شهروند خوب و نیز امنیت اجتماعی وجود دارد و از این منظر ما معتقدیم که تولید امنیت، عموماً توسط آموزش و پرورش و نظام های اجتماعی صورت می گیرد و وظیفه پلیس حفظ این امنیت است . وی افزود:تحقیقات ما نشان می دهد نرخ جرم در بین تحصیل کرده ها بسیار کمتر از تحصیل نکرده‌هاست و در هر جا که آموزش و فرهیختگی زیاد باشد، نرخ جرم نیز کمتر است.

سردار جهانبخش،عملکرد نظام آموزشی کشور را در تربیت نسل جدید، قابل دفاع و افتخارآمیزدانسته و تصریح کرد: دستگاه تعلیم وتربیت، جوانان و نسل جدیدی را پرورش داده است که واقعاً فکور، شجاع، متعهد و انقلابی میباشند و شاهد این سخنان، وجود جوانانی همچون شهید حجتی و مدافعین حرم و امنیت ما هستندکه به نوعی محصول نظام آموزشی و خروجی آموزش و پرورش محسوب می گردند.

وی با اشاره به تعطیلی فیزیکی مدارس در ایام شیوع بیماری کرونا اشاره نموده افزود: هرچند که بحث فعالیت های آموزشی در فضای مجازی و شاد تعطیل نیست ، ولی جای خالی مدرسه و نقش مهم آن از لحاظ مسائل تربیتی و فرهنگی در بین اولیا و جامعه به شدت احساس می شود و در نبود آن ، قدر و منزلت مدرسه و معلمان مشخص می گردد.

در پایان این دیدار صمیمی، لوح تقدیری به نشانه گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات این مجموعه، به سردار جهانبخش فرماندهی این نیرو اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار