مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

اجرای طرح هادی در 81 روستای استان زنجان با بیش از 153 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری

زنجان (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران خبر داد در سال جاری ۸۱ پروژه طرح‌ هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن استان اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح هادی در 81 روستای استان زنجان با بیش از 153 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری

رضا خواجه ای اظهار کرد: در این راستا ۷۳ پروژه طرح هادی روستایی به اتمام رسیده و ۸ پروژه نیز در حال انجام است. برای اجرای این پروژه ها اعتباری بیش از ۱۵۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه، طرح هادی روستایی از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شود که در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند، تصریح کرد: طرح هادی، بافت موجود روستا را به‌دقت زیر ذره‌بین می‌برد و اصلاح و ساماندهی آن را در دستور کار قرار می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با تاکید بر اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، خاطر نشان کرد: طرح هادی روستایی از جمله طرح‌های عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاههای روستایی نیز به شمار می آید.

خوجه ای تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه ای در عمران و آبادی از قببل خدمات زیربنایی، اجرای طرح های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند، بنابراین تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

وی با بیان اینکه، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۳/۵۶ % و در سطح کشور %۴۶٫۲ است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، افزود: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ، ۴۰۰ روستا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: با توجه به اتمام افق ده ساله طرح هادی برای ۲۶۵ روستا بازنگری شده است و هم اکنون نیز تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری ۱۹۵ روستا است.

خواجه ای تاکید کرد: هم اکنون تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار