کنترل اضطراب و استرس افراد درشرایط شیوع کرونا ضروری است

رشت ( پانا) - مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کنترل اضطراب و استرس افراد درشرایط شیوع کرونا به ویژه در افراد مبتلا به " اضطراب و افسردگی " را لازم دانست. 

کد مطلب: ۱۱۲۹۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کنترل اضطراب و استرس افراد درشرایط شیوع کرونا ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ شهین بافته چی، مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شعار هفته سلامت روان سال 99 " سلامت روان برای همه؛ سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر برای همه و همه جا "، کنترل اضطراب و استرس افراد در شرایط شیوع کرونا به ویژه در افراد مبتلا به " اضطراب و افسردگی " را لازم دانست و گفت: در این خصوص باید تا حد امکان با انجام اقداماتی از قبیل خواندن کتاب، دیدن فیلم و صحبت کردن در خصوص اضطراب خود با دیگران و... از ابتلا به اضطراب و افسردگی پیشگیری کرد.

بافته‌چی همچنین انجام تحرکات بدنی و ورزش، حفظ نظم در زندگی، رعایت وعده‌های غذایی، یادگیری روش های آرام سازی، توجه به جنبه های مثبت مسائل پیش رو، پرهیز از مصرف دخانیات، مصرف غذای سالم، میوه و سبزیجات تازه و کافی و در صورت تداوم مشکل، مشورت با پزشک، روانشناس یا روانپزشک را در خصوص کنترل اضطراب و استرس افراد لازم دانست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان نیز برای حفظ سلامت روان و سازگاری خود با شرایط موجود، باید مواردی را رعایت کنند، شناسایی نشانه های جسمی و ذهنی استرس، واکنش به شرایط بحرانی، خودداری از زدن برچسب ضعیف، ناتوان و غیرطبیعی بودن خود و دیگران، استفاده از روش‌های ساده کاهش تنش مانند حرکات کششی، نرمش و قدم زدن در محل کار، پرداختن به سرگرمی و علایق شخصی، تقویت فرهنگ حمایت و انجام کار تیمی در محل کار، تمرکز بر مواردی که در کنترل فرد است همچنین داشتن خواب و استراحت کافی و مراجعه به روان پزشک در صورت تداوم استرس یا افسردگی را از جمله این موارد، عنوان کرد.

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه در ادامه حفظ آرامش کودکان در مورد شرایط بحرانی ( شیوع کرونا و ...) را مهم دانست و با آرامش صحبت کردن با کودکان، بیان علت نگرانی خود به زبان ساده، بررسی دانسته ها و نگرانی های کودکان در مورد بحران، تشویق کودکان برای صحبت کردن در مورد اتفاق ها و ترس های شان، انتقال اطلاعات درست با کلمات ساده به کودکان، دادن اطلاعات متناسب با سن آنها، دنبال نکردن اخبار ناگوار در حضور کودکان، آموزش راه های ساده برای کاهش اضطراب در کودکان و در صورت شدت استرس و نگرانی مشورت با متخصصان امر را لازم و ضروری ذکر کرد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حفظ آرامش سالمندان در شرایط فعلی، تامین نیازهای اولیه سالمندان، مراقبت، تکریم و کمک به آنها در انجام کارهای روزمره، آموزش ضدعفونی کردن وسایل و روش های پیشگیری از انتقال بیماری به سالمندان و ... را مهم دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار