اتحادیه اروپا: کمک مالی به فلسطین مشروط به پرداخت مالیات به تل‌آویو است

تهران (پانا) - اتحادیه اروپا می‌گوید در صورتی که تشکیلات خودگردان خواهان دریافت کمک مالی از این سازمان است، باید روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی را برقرار کرده و به تل‌آویو مالیت پرداخت کند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه اروپا: کمک مالی به فلسطین مشروط به پرداخت مالیات به تل‌آویو است

به گزارش فارس، دیپلمات‌های اروپایی به نشریه «آکسیوس» خبر دادند که سران اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان فلسطین گفته‌اند تا زمانی که به رژیم صهیونیستی مالیات پرداخت نکند، هیچگونه حمایت مالی بیشتر دریافت نخواهند کرد.

نشریه آکسیوس روز چهارشنبه به نقل از دیپلمات‌های اروپایی و مقامات اسرائیلی نوشت اتحادیه ارپا، فرانسه، آلمان، انگلیس و نروژ تصریح کرده‌اند که با توجه به کنار گذاشته شدن طرح اشغال کرانه باختری از دستور کار رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان باید ۷۵۰ میلیون دلار مالیات به وزارت دارایی اسرائیل را بپذیرد.

در ماه می بود که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد به دلیل تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصدی کرانه باختری، تمام توافق‌ها با تل‌آویو و واشنگتن را باطل دانسته و همکاری‌های امنیتی و مدنی را قطع می‌کند.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، ذیل همین تصمیم بود که تشکیلات خودگردان از جمع‌آوری ماهیانه ۱۵۰ میلیون دلار مالیات از فلسطینی‌ها که به صورت کامل به اسرائیل پرداخت می‌شد، امتناع ورزید.

نشریه آکسیوس همچنین نوشت که تشکیلات خودگردان طی هفته‌های اخیر از اتحادیه اروپا و چند کشور در این قاره خواسته بود که وام‌هایی را برای پرداخت حقوق کارکنان خود به این تشکیلات بدهند.

بر اساس این گزارش، بعد از اینکه فشارهای سطح پایین اروپا به تشکیلات خودگردان نتایج مورد نظر آنها را در پی نداشت، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته با عباس تماس گرفته و از او خواست ضمن برقراری مجدد هماهنگی‌های امنیتی با اسرائیل، مالیات‌های پرداخت‌نشده را نیز پرداخت کند.

با این حال دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند که عباس ضمن مخالفت با این درخواست‌ها، تاکید کرده تا زمانی که اسرائیل تضمین کتبی مبنی بر لغو طرح اشغال کرانه باختری به فلسطینی‌ها ندهد، هیچکدام از اقدامات مذکور را انجام نخواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار