دریای مازندران ۴۵ قربانی گرفت

ساری (پانا) - ۴۵ نفر در تعطیلات تابستان امسال در دریای مازندران غرق شدند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دریای مازندران ۴۵ قربانی گرفت

طرح دریا در مازندران که همه ساله از اول خرداد ماه شروع می‌شد در سال جاری به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از ۱۵ خرداد ماه آغاز شد.

این طرح در ۱۵ شهر ساحلی و در ۵۱ نقطه از ۴۰۰ کیلومتر دریای مازندران فعال شد.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که از شروع تا پایان طرح سالم‌سازی دریا 45 نفر شامل41 مرد و مابقی زن به علت غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که کرونا طرح دریای امسال را به تعطیلی کشانده بود. تردد در مناطق حادثه‌خیز ساحل که پیش از این نیز ممنوعیت شنا وجود داشت، به دلیل وضیعت قرمز کرونایی ممنوع و از حضور مسافران و مجاوران جلوگیری شد. هرگونه پذیرش شناگران در طرح‌های ساماندهی دریای خزر نیز طبق مصوبه ستاد استانی کرونا ممنوع شد.

به گفته عباسی مرداد ماه با 14، شهریور با 14، تیر با 9 و خرداد با 8 نفر به ترتیب ماه هایی بودند که غرق شدگی در آن ثبت شده است.

براساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی، شهرستان‌های بابلسر با 13 و نوشهر با 7، چالوس با 6 دارای بیشترین غرقی، شهرهای ساری، جویبار، میاندرود شهرهایی بدون آمار غرقی اعلام شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: «21 تا 30 سال سن با 24 مورد بیشترین و 41 تا 50 سال با 2 مورد کمترین سن غرق شدگی گزارش شده است.»

بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان 76 درصد از غرق شدگان غیر بومی و مابقی بومی هستند.

عضو شورای قضایی استان به تفکیک محل غرق شدگان را 31 نفر خارج از طرح، 8 نفر بخش خصوصی، 5 نفر منطقه غیر قابل پوشش، یک نفر هم داخل طرح اعلام کرد و افزود: «بیشتر مغروقین با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر، محدوده‌های ایمن‌سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار