در ستاد کنترل بیماری کرونا مطرح شد:

طرح دریا شیوع کرونا را تشدید می‌کند

ساری (پانا) - در جلسه ستاد فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا، طرح دریا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از موارد تشدید کننده شیوع کرونا مطرح شد که نیاز به بازنگری دارد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح دریا شیوع کرونا را تشدید می‌کند

در جلسه امروز ستاد فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، اعضای ستاد با اظهار نگرانی از افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی در سطح استان، تأکید شد که به دلیل مسافرت‌های صورت گرفته در تعطیلات عید فطر و نیمه خرداد سال جاری افزایش تعداد بیماران قابل پیش بینی بوده است و هشدارهای لازم ارائه شده بود.

این موضوع که در حال حاضر اکثر شهروندان نسبت به گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، موضوعی نگران کننده بیان و تأکید شد که استفاده از ماسک به عنوان یک فرهنگ عمومی اجرایی شود، چراکه اگر مردم ماسک بزنند و فاصله فیزیکی یک و نیم متری را رعایت کنند تعداد مبتلایان کاهش پیدا می‌کند.

از آن‌جایی که سفرهای غیرضروری و مسافرت‌ها به مناطق مختلف سبب پراکندگی کانون‌های آلودگی شد، بر مدیریت و نظارت موضوع تأکید شد.

لغو جلسات غیر ضروری و نظارت بر جلسه‌های ضروری به صورت محدود و با رعایت استانداردهای بهداشتی و نظارت، مورد تأکید قرار گرفت ضمن اینکه باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت شرایط امروز و کاهش ابتلای افراد به این بیماری انجام شود.

به مدیران شبکه و کارشناسان بهداشتی همه موارد ابلاغ شد و مسئولیت نظارت و پیگیری دستورالعمل‌ها در شهرستان برعهده شبکه‌ها است.

همچنین تشدید نظارت و بازرسی از واحدهای زیرمجموعه اصناف، تالارها و بازار مورد تأکید قرار گرفت، ضمن اینکه طرح دریا یکی از موارد آسیب‌پذیر بیماری کرونا معرفی شد که باید در شهرهای ساحلی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود حتما مورد بازنگری قرار گیرد.

مراسم تشییع جنازه ممنوع شد و شبکه‌های بهداشت ملزم شدند تا با همکاری فرمانداری و نیروی انتظامی بر این مورد نظارت داشته باشند.

برگزاری هرگونه مراسم اعم از عروسی و جشن در تالارها و ترحیم و ختم و ... در مساجد شهرهای قرمز ممنوع است و در شهرهای زرد هم فقط برای اقامه نماز جماعت در مساجد حداکثر تا یک ساعت بازگشایی انجام شود.

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های کنترل و پیشگیری کرونا، قرنطینه و جداسازی بیماران از اجتماع مطرح شد که باید مورد توجه دقیق‌تر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار