بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف عمران روستاهای استان بوشهر شد

بوشهر(پانا)_ استاندار بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های عمرانی در روستاها گفت یک‌هزار و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف عمران روستاهای استان در ۷ سال گذشته شد که ۴۱ برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است .

کد مطلب: ۱۱۲۸۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف عمران روستاهای استان بوشهر شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در عسلویه با اشاره به بازدید معاون امور عمرانی وزیر کشور از روند اجرای پروژه‌های عمران روستایی عسلویه اظهار کرد :در این برنامه 14.5 میلیارد تومان پروژه عمران روستایی شهرستان عسلویه افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمران روستایی در شهرستان عسلویه با اعتبار 39 میلیارد تومان گفت: اعتبارات هزینه شده در روستاهای استان بوشهر در حوزه مواد 38 و 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده بین سال‌های 90 تا 92 حدود 24 میلیارد تومان بود.

استاندار بوشهر از افزایش 41 برابری اعتبارات ارزش افزوده در عمران روستایی استان خبر داد و بیان کرد: از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 92 تا سال قبل، یک‌هزار و 10 میلیارد تومان اعتبار صرف عمران روستاهای استان بوشهر شده که 41 برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است.

گراوند با اشاره به طرح‌های روز روستا افزود: یکی از برنامه‌های مهم در عرصه روستاها اجرای طرح‌های بوم‌گردی و گردشگری است که در این راستا رونق صنعت گردشگری در استان بوشهر برخاسته از نگاه دولت روحانی بود و با اجرای طرح توریسم2022 بیش از 56 طرح بوم‌گردی در روستاهای استان بوشهر اجرا و راه‌اندازی شد و این در حالی است که قبل از اجرای این طرح‌ها، تنها 2 طرح بوم‌گردی فعال بود.

وی، با بیان اینکه "اکنون 58 طرح بوم‌گردی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است" تاکید کرد: توجه به صنعت گردشگری یکی از اولویت‌های دولت در کنار توجه به ظرفیت‌‌های تولیدی و زیرساختی است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به ظرفیت گردشگری روستایی بیان کرد: سال 97 حدود 5 میلیارد تومان گردش مالی در حوزه دهیاری‌ها و روستاهای استان بوشهر به ثبت رسید که نشان از جایگاه روستاهای استان در عرصه توسعه زیرساخت‌های عمران روستایی و گردشگری است.

گراوند با بیان اینکه "197 روستای استان بوشهر از زیرساخت‌های اینترنتی برخوردار هستند" خاطرنشان کرد: از این تعداد 181 روستای آن در دولت تدبیر و امید دارای زیرساخت اینترنتی شدند.

وی، با تاکید بر نقش مهم زیرساخت‌های اینترنتی در اجرای طرح‌های آموزشی در شرایط کرونایی افزود: اگر این روستاها از امکانات زیرساختی اینترنتی برخوردار نبودند دانش آموزان از فعالیت آموزشی در فضای مجازی محروم بودند.

استاندار بوشهر، از بهره‌مندی 440 روستای استان بوشهر از شبکه گازرسانی خبر داد و بیان کرد: از این تعداد روستای استان بوشهر بیش از 336 روستای آن در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

گراوند به توسعه فضاهای ورزشی روستایی استان پرداخت و تصریح کرد: قبلاً سه چمن زمین مصنوعی ورزشی در روستاهای استان بوشهر ایجاد شده بود که با تلاش در 7 گذشته اکنون به 198 روستا افزایش یافته است.

وی، با قدردانی از تلاش شوراهای اسلامی در روستاها و دهیاری‌ها در توسعه زیرساخت‌های عمرانی گفت: در این راستا نقش مردم در روستاها حائز اهمیت و مشارکت آنان در توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی روستاها در خور تحسین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار