رسالت امروز جامعه دانشگاهی قدردانی از جان فشانی و ایثار شهداست

تهران (پانا) - در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سلحشوری و حماسه سازی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای به همراه رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی با حضور بر مزار شهدای مدفون در باغ موزه دفاع مقدس ضمن عطر افشانی مزار ایشان، برای روح بزرگ شهیدان راه حق، آرزوی علو درجات کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رسالت امروز جامعه دانشگاهی قدردانی از جان فشانی و ایثار شهداست

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای دراین آیین بیان کرد: رسالت امروز جامعه دانشگاهی قدردانی از جان فشانی و ایثار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و ادای احترام به مقام شامخ آنان به عنوان ادامه دهندگان مسیر نورانی امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی همواره قدردان خدمات نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشور در برابر هجوم دشمنان است ادامه داد: دانشگاهیان فنی و حرفه ای کشور با تمام قوا در برابر فتنه افکنی های دشمنان ایستادگی کرده و تمام سعی خود را برای تربیت فارغ التحصیلان ماهر و کارآفرین جامعه، صنعت و خدمات کشور به کار برده تا آنان در آینده مدافعان خوبی برای حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی باشند.

در در این یادمان شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس در خاک آرمیده اند؛ همچنین شهیدان عباس امیدی و عبدالرحمن گلچینی نیز دو شهید تشخیص هویت شده ای هستند که پس از تشییع و تدفین در باغ موزه دفاع مقدس از طریق DNA شناسایی شده اند.

شهید عباس امیدی در سال ٦٥ مفقود اعلام شده بود اما پیکر مطهر وی در سال ٩٠ طی عملیات تفحص کشف شد و در اردیبهشت سال 1390، مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان شهید گمنام در باغ موزه دفاع مقدس تهران تدفین شد اما پس از مشخص شدن نتایج آزمایش ها، این شهید بزرگوار تشخیص هویت شد.

شهید عبدالرحمن گلچینی نیز دیگر شهید شناسایی شده باغ موزه دفاع مقدس است؛ همچنین پس از تشخیص هویت این شهید، پیکر پاک شهید علیرضا گلچینی، برادر شهید عبدالرحمن گلچینی نیز بعد از شناسایی، در کنار برادرش در باغ موزه دفاع مقدس به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار