در مراسم اختتامیه مجازی نخستین دوره مسابقات ملی تولید محتوا فنی ورز؛

صالحی: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از دانشگاه‌های حضوری و رایگان برای انتقال مهارت است

تهران (پانا) - به گفته رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، این دانشگاه قدمت تاریخی دارد و یکی از دانشگاه‌های حضوری و رایگان آموزش عالی برای انتقال مهارت است که ماموریت مهارتی دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
صالحی: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از دانشگاه‌های حضوری و رایگان برای انتقال مهارت است

ابراهیم صالحی عمران در مراسم اختتامیه مجازی نخستین دوره مسابقات ملی تولید محتوا فنی ورز (فرصت سازی کرونایی) که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی است که 176 آموزشکده با جمعیت 150 هزار نفر دانشجو دارد گفت: 10 هزار دانشجو اکنون در حال ثبت‌نام در این دانشگاه هستند؛ این دانشگاه قدمت تاریخی دارد و یکی از دانشگاه‌های حضوری و رایگان آموزش عالی برای انتقال مهارت است که ماموریت مهارتی دارد.

وی ادامه داد: هدف ما در دانشگاه این است که به اشتغال و تولید کمک کنیم اگرچه شرایط کرونایی کلاس‌ها و برنامه عملیاتی را مختل کرده اما دانشگاه ما یک دانشگاه مهارتی است.

صالحی عمران افزود: این جشنواره زمینه‌های مشترکی با وزارت بهداشت دارد که امیدواریم زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کند. دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوران کرونا سعی کرد تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کند و برنامه آموزشی را با شرایط جدید تطبیق دهد لذا در اولین فرصت و به سرعت وارد آموزش‌های الکترونیکی و مجازی شدیم بااینکه 70 درصد دروس نظری است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: اعتقاد داریم آموزش الکترونیکی زمینه‌ای را برای انتقال مسئولیت آموزشی از یاددهنده به یادگیرنده ایجاد می‌کند چراکه استقلال یادگیری مهم است و این جشنواره نمونه‌ای از این اتفاق بود یکی از مهم ترین چالش‌های آموزش عالی دنیا شرایط بهره برداری مناسب از فناوری و فضاهای مجازی است.

وی اضافه کرد یکی از مهم ترین زمینه‌های آموزش الکترونیکی تولید محتواست اگر دانشجو را به تولید محتوای آموزشی برسانیم به آموزش با کیفیت خواهیم رسید.

سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت نیز در این مراسم برگزاری این جشنواره را ارزشمند دانست و گفت: در هر بحران که بتوانیم وارد عمل شویم بسیار ارزشمند است مانند وزارت بهداشت که در خط مقدم رویارویی با این بیماری است.

وی ادامه داد: در علوم پزشکی جشنواره‌های متعددی داشتیم که استان فارس در پربارترین جشنواره پیشرو بود؛ قطعا تلاش دانشکده فنی و حرفه‌ای استان فارس بی تاثیر نبوده زیرا فرهنگ سازی صورت گرفته است تا توانسته‌اند موثر باشند.

لاری به نقاط قوت این جشنواره اشاره و بیان کرد: در این جشنواره از روش‌های نوین استفاده شده است کرونا به ما این فرصت را داد تا بتوانیم ارتباط جدیدی با نسل‌مان برقرار کنیم بعد از کرونا نیز می‌توانیم بسیاری از آموزش‌ها را به بستر فضای مجازی ببریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت اشاره کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت را دنبال می‌کند و ما در کرونا نیاز به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارتی داریم؛ جوانان سفیری در خانواده‌ها برای انتقال آموزش‌ها و تجارب هستند. اگر آموزش نباشد سلامت نیز مفهومی ندارد.

وی عنوان کرد: در زمان شیوع کرونا باید آموزش را به سمت مجازی ببریم و در مناطقی که می‌توانیم آموزش را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری منتقل کنیم لذا تاکید دارم در این شرایط وزارت بهداشت را تنها نگذارید.

لاری ضمن بیان توصیه‌هایی برای کنترل بیماری کرونا ویروس، از تلاش همکاران در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه تولید ماسک کمک بسیار شایانی کردند و ما نیز از این اقدام شایسته تشکر می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار