دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تلاش می‌‌کنیم تا حاج قاسم‌های دیگر برای سرزمین ایران باشیم

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۷۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: تلاش می‌‌کنیم تا حاج قاسم‌های دیگر برای سرزمین ایران باشیم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم محمدرضا زیادی دانش‌آموز دوره ابتدایی از استان قم خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« شهادت هنر مردان خداست.

سلام و درود خداوند بر سردار مهربان و دلسوز کشورم حاج قاسم سلیمانی که با شهادتش همه ملت ایران را بیدارتر و آگاه‌تر از همیشه کرد. سردار عزیزم ما فرزندان ایران هیچ وقت این جنایت آمریکا و مظلومانه شهید شدن شما و هم‌رزمانتان را فراموش نخواهیم کرد. من سعی و تلاش می‌کنم مانند شما فرد مفیدی برای خانواده‌ام، جامعه و مردم کشور ایران باشم.

ما مردم ایران تا وقتی شما را داشتیم نتوانستیم از شما به خاطر امنیت و آرامشی که برای ما فراهم کردید. سپاس‌گزاری کنیم ما را ببخش و برای همه فرزندان ایران دعا کن تا انسان‌های خوبی برروی زمین باشند. مادرم می‌گوید شهیدان همیشه زنده‌اند و تمام کارهایی که ما انجام می‌دهیم را می‌بینند پس چه خوب است من برای این که شما را شاد کنم اول از همه فرزند خوبی برای پدر و مادرم باشم و بعد هم درس‌هایم را خوب بخوانم تا علم خود را زیاد کنم و برای پیشرفت کشورم به کار ببرم و هم‌وطنان خود را در آرامش و شادی ببینم. سردار عزیزم تو در خدمت کردن به کشورت بی‌همتا بودی ولی ما تلاش خود را می‌‌کنیم تا حاج قاسم‌های دیگر برای سرزمین همیشه پیروز خودمان ایران باشیم؛ مانند حاج قاسم مهربان، مومن، متواضع، مرد خدا، متفکر و پای‌بند به انقلاب اسلامی، به امید خدا آن روز که خداوند و شهیدان و خانواده خود را با کارهایی که در راه خدا انجام می‌دهیم راضی و خشنود ببینیم.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار