دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: همه ما یک حاج قاسم در دل داریم

تهران (پانا) _ دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: همه ما یک حاج قاسم در دل داریم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم مریم طاهری دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان کردستان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سلام به روح پاک حاج قاسم عزیز!

من نمی‌دانستم او کیست. هر سال تابستان را خانه‌ی پدر بزرگم می‌مانم گاهی هم به مادر بزرگ مادرم سر میزنم. هر وقت به همراه مادر بزرگم به مسجد می‌رفتم، نرگس را آنجا می‌دیدم. با هم بازی می‌کردیم اما نمی‌دانستم نرگس غم بزرگی در دل دارد. او فرزند شهید بود. روزی برای من تعریف کرد که من بابا ندارم؛ اما حاج قاسم را مانند بابای خودم دوست دارم او برایم تعریف می‌کرد که حاج قاسم فرمانده جنگ‌های بیرون از کشور است می‌گفت حاج قاسم به خانه ما آمد و من را روی زانوی خود گذاشت موهای مرا نوازش کرد و...

نرگس از حاج قاسم خواسته بود تا او را به دیدار رهبری ببرد. حتی برای حاج قاسم نامه نوشته بود. من بعد ها این فیلم‌ها را در گوشی مادرم دیدم. حاج قاسم به قول خود عمل کرد و نرگس را به دیدار رهبر برد نرگس گفت که من راه پدرم را ادامه می‌دهم، حالا که حاج قاسم را شهید کرده‌اند من هم می‌خواهم راه او را ادامه دهم و برای خاک پاک وطنم بجنگم اسم پدر نرگس شهید اسماعیل خان‌زاده است. حالا نرگس دوباره پدرش را ازدست داده است اما من به او می‌گویم که نرگس جان غصه نخور همه ما یک حاج قاسم در دل داریم و او در دل ما تا همیشه زنده است.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار