هشدار استاندار مازندران: ساده‌انگاری کرونا عامل اصلی افزایش ابتلا و مرگ است

ساری (پانا) - استاندار مازندران با انتقاد از ساده‌انگاری در مورد بیماری کووید19 نزد مردم و مسئولان، آن را عامل اصلی افزایش ابتلا و میزان مرگ و میر دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هشدار استاندار مازندران: ساده‌انگاری کرونا عامل اصلی افزایش ابتلا و مرگ است

احمد حسین‌زادگان امروز در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا، گفت: «با ساده‌انگاری و مقصر دانستن عوامل بیرونی نمی‌توان کرونا را مدیریت کرد. هر تصمیمی که در این ستاد گرفته می‌شود باید به نحو مطلوب اجرایی شود.»

او تأکید کرد اگر ساده‌انگاری نزد مردم مصیبت است، برای تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان فاجعه خواهد بود.

استاندار مازندران گفت: «مسافر را عامل اصلی افزایش شیوع کرونا ندانیم، بلکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که عامل اصلی افزایش ابتلا و مرگ و میر است.

حسین‌زادگان با انتقاد از کاهش کار فرهنگی برای تشویق مردم به استفاده از ماسک، از مسئولان خواست بررسی کنند که آیا کاهش استفاده از ماسک نزد مردم، عدم کار فرهنگی است یا گرانی ماسک یا جدی نگرفتن.

او گفت: «هیچ تابلوی تبلیغاتی بدون پیوست کرونا اجازه نصب و تبلیغ ندارد و در تمام تابلوهای تبلیغاتی سطح شهرها و جاده‌ها باید این موضوع رعایت شود.»

حسین‌زادگان خواستار تغییر الگوی رفتاری در مردم در برخورد این بیماری شد و اخطار داد که با عدم تغییر رفتار، با فرارسیدن پاییز دچار بحران خواهیم شد.

استاندار بر معرفی و برخورد قانونی با اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تأکید کرد و گفت: «هر میزان حساسیت ما بیشتر باشد و جدی‌تر برخورد کنیم، مردم هم بیشتر رعایت خواهند کرد و میزان مبتلایان و فوتی‌ها کاهش خواهد یافت.»

حسین‌زادگان خواستار برخورد با نانوایی‌های متخلف به عنوان صنفی که کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند و تجمعات بیش از 20 نفر شد و گفت: «اگر عدم استفاده از ماسک در مردم استان کمتر از میانگین کشوری است، نتیجه آن دو هفته دیگر گریبانگیرمان می‌شود.»

استاندار مازندران همچنین به زباله‌های بهداشتی مدارس اشاره کرد و از شهرداری خواست که برای جمع‌آوری آن با آموزش و پرورش همکاری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار