کرونا ۲۲۰۰ مدرسه مازندران را غیرحضوری کرد

ساری (پانا) - ۲۲۰۰ مدرسه در مازندران از زمان بازگشایی مدارس تاکنون، از حالت آموزش حضوری به آموزش غیرحضوری تبدیل شده تا مشکلات مربوط به رعایت بهداشت در آن‌ها برطرف شود.

کد مطلب: ۱۱۲۵۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
کرونا ۲۲۰۰ مدرسه مازندران را غیرحضوری کرد

سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، امروز در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا، به بازرسی مدارس بر اساس چک لیست‌ها، اشاره و اعلام کرد که ۹۷ درصد مدارس مراسم صبحگاه، ۹۵ درصد استفاده از ماسک، ۹۵ درصد تعداد افراد حاضر در کلاس، ۸۲ درصد عدم هم‌زمانی رفت‌وآمد دانش‌آموزان و ۶۹ درصد مدارس نیز شیوه دفع پسماندهای بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

به گفته او ۲۲۰۰ مدرسه در مازندران از زمان بازگشایی مدارس تاکنون، از حالت آموزش حضوری به آموزش غیرحضوری تبدیل شده تا مشکلات مربوط به رعایت بهداشت در آن‌ها برطرف شود.

علی‌رضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در این جلسه اعلام کرد که ۳۳ درصد دانش‌آموزان استان از ۱۵ شهریور تاکنون به صورت فیزیکی در مدارس حضور داشته‌اند.

او گفت: «۳۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول، ۳۲ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم و ۲۷ درصد هنرستان‌ها در مدارس حضور یافته‌اند با این توضیح که در مدارس با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز، اولویت با آموزش حضوری باشد.»

سعدی‌پور از اختصاص ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرانه بهداشتی در مرحله دوم به مدارس خبر داد که به حساب مدارس واریز خواهد شد ضمن آنکه اشاره کرد که همین مقدار در مرحله قبل نیز واریز شده است.

عزت‌الله هاشم‌زاده مدیر کل جدید بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری عدم دسترسی خانواده‌های روستایی به اینترنت، گوشی هوشمند و سامانه شاد و همچنین قطع و وصلی اینترنت در شهرها و روستاها برای اتصال به شبکه شاد را از مهم‌ترین مشکلات مدارس برشمرد.

او گفت: «۱۹۰۰ نفر در بخشی از روستاهای ساری گوشی هوشمند ندارند.»

هاشم‌زاده عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در زنگ‌های تفریح به ویژه در مقطع ابتدایی و امتناع از استفاده از ماسک در مقطع ابتدایی را از دیگر موارد احصا شده در بازرسی‌ها اعلام کرد.

او رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس روستایی مناطق کوهستانی را کمتر از سایر مدارس برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار