بی احتیاطی بَنِه چین‌ها و نابودی 15 هکتار پوشش جنگلی نی‌ریز در آتش

نی ریز(پانا )- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی‌ریز عنوان کرد بی‌احتیاطی بنه چین‌ها باعث سوختن و ازبین رفتن بیش از پانزده هکتار از بهترین پوشش‌های جنگلی مرتعی شهرستان متشکل از درختان بنه، کیکم، ارژن و حتی تعدادی اُرس (وُل) شد.

کد مطلب: ۱۱۲۵۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بی احتیاطی بَنِه چین‌ها و نابودی 15 هکتار پوشش جنگلی نی‌ریز در آتش

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، حامد جمالی، گفت: این آتش‌سوزی که در صبح روز سه شنبه یکم مهرماه 1399 در منطقه گود بنه رخ داد، پس از اطفا اولیه که حدود ۴ ساعت به طول انجامید به علت وزش شدید باد در ساعت 18 همان روز دوباره شعله‌ور که توسط تعدادی از طبیعت دوستان منطقه قطرویه مهار شد.

او اظهار کرد: متاسفانه در سال جاری با توجه به ادامه‌دار شدن گرمای هوا و وجود پوشش علفی انبوه بی سابقه، احتمال حریق در جنگلها و مراتع زیاد و همچنان به قوت خود باقیست.

وی با اشاره به اینکه شروع برداشت میوه بنه و حضور افراد بنه چین در طبیعت، خطر آتش سوزی را افزایش خواهد داد یادآور شد: برداشت این محصول جنگلی با رعایت روش صحیح و بدون آسیب به این درخت زیبای طبیعی، برای هر شخص فقط به اندازه مصرف خانوار، مجاز و برداشت بیش از عرف با هدف فروش، ممنوع است و تخلف محسوب می شود.

جمالی ابراز امیدواری کرد که همشهریان، جنگل ها و مراتع شهرستان را که جزو متنوع ترین و ارزشمند ترین عرصه های طبیعی کشور هستند سرمایه های غیر قابل بازگشت دانسته و در حفاظت از آن ها بیش از پیش تلاش کنند.

وی تصریح کرد: به جرات می توان گفت درختانی که در این حریق از بین رفتند هرگز در آن محدوده مستقر نخواهند شد و جای خالی آنها همچون حریق های گذشته لای رز، حسن آباد ، چاه چیک، چاه‌بند و ... سال‌های سال در طبیعت بکر منطقه به چشم خواهد خورد.

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان نی‌ریز در پایان از حضور به موقع و تلاش تحسین برانگیز کارکنان کارخانه‌های سیمان خاکستری و سیمان سفید، اهالی ده فاضل، جعفر آباد، مشکان، دامداران و اهالی قطرویه و همکاران منابع‌طبیعی در خصوص خاموش کردن آتش و جلوگیری از گسترش و آسیب بیشتر آن به طبیعت زیبای منطقه قدردانی و دوباره تاکید کرد: خطر حریق در طبیعت همچنان وجود دارد و همشهریان می باید از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار