میزان ریزش میوه انجیر در دومین انجیرستان کشور نسبت به پارسال تغییری نکرده است

نی ریز (پانا )-کارشناس مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در خصوص دانه‌ریزی درختان انجیر گفت با کمک مرکز تحقیقات علت ریزش را مورد بررسی قرار دادیم که زمان نامناسب و کاهش دفعات باردهی و کیفیت پایین برِ انجیر را می توان به عنوان دلایل این اتفاق ذکر کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز، زهرا مستفیضی با بیان اینکه میزان ریزش میوه انجیر نسبت به پارسال تغییری نکرده است درباره وضعیت آفات این محصول اظهار کرد: نسبت به سال ١٣٩٨ تغییر محسوسی نداشته ایم و به طور کلی با توجه به رطوبت زیادی که بر اثر بارندگی‌های امسال به وجود آمد تنها شاهد افزایش شته به همراه پدیده گرمازدگی هستیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون کنه‌های گیاه‌خوار متعددی از روی انجیر جمع‌آوری و گزارش شده است تصریح کرد: در میان آفات انجیر که از عوامل مهم کاهش تولید آن محسوب می‌شوند کنه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند؛ ولی در این میان کنه تارتن (E.hirsti ) مهمترین آفت و عمده‌ترین عامل نقصان تولید این محصول به شمار می‌آید که بر اثر آن برگ درختان انجیر ریخته و میوه‌های نارس بر روی درخت می‌مانند.
مستفیضی تاکید کرد: خوشبختانه امسال درختان بسیار شاداب هستند و به همین دلیل کمتر با کنه تارتن مواجه بوده ایم و تنها مسئله‌ای که برای این درختان رخ داده همان افزایش شته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار