معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان خبرداد:

پایگاه های انتخاب رشته استان آماده ارائه خدمات به دانش آموزان و داوطلبان کنکور هستند

سنندج(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت 12 پایگاه انتخاب رشته در شهرستان ها و مناطق تابعه استان آماده ارائه خدمات به داوطلبین مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری 99 هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
پایگاه های انتخاب رشته استان آماده ارائه خدمات به دانش آموزان و داوطلبان کنکور هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حجت الله نریمانی صبح امروز در مصاحبه با خبرنگار واحد خبر صداوسیمای مرکز استان با تبریک به دانش آموزانی که در آزمون سراسری سال 99 مجاز به انتخاب رشته شده اند؛ گفت: رسالت آموزش و پرورش در کنکور سراسری کمک به داوطلبین و دانش آموزان در فرایند انتخاب رشته صحیح است.

نریمانی با بیان اینکه امسال 12 پایگاه انتخاب رشته در هسته های مشاوره ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان آماده ارائه خدمات به داوطلبین عزیز می باشد؛ گفت: داوطلبین می توانند از امروز چهارشنبه دوم مهر ماه تا روز شنبه 5 مهر ماه 99با مراجعه به این پایگاه ها نسبت به انتخاب رشته مورد علاقه خود اقدام کنند.

وی افزود: در این مراکز بهترین و با تجربه ترین مشاوران با تحصیلات عالیه حضور دارند که ضمن شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش ها و قوانین انتخاب رشته با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی می کنند.

نریمانی به اولیای داوطلبین هشدار داد در این ایام مواظب فرصت طلبی برخی از افراد و موسسات سودجود باشند، چرا که این افراد تنها با هدف سودجویی اقدام به تبلیغات کذایی و راه اندازی پایگاه های انتخاب رشته کرده و با دریافت مبالغ هنگفت انتخاب رشته را برای دانش آموزان انجام می دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان به دانش آموزان و اولیای آنان توصیه نمود که به پایگاه انتخاب رشته وابسته به آموزش و پرورش در سطح شهرستان ها و مناطق تابعه استان مراجعه کرده و از مشاوره تحصیلی مشاوران استفاده کنند؛ چرا که این مراکز صرفا با هدف کمک به دانش آموزان عزیز در انتخاب رشته صحیح راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه های انتخاب رشته در سطح استان با کمترین هزینه اقدام به ارائه مشاوره به داوطلبین عزیز خواهد کرد؛ گفت: این هزینه ها بر اساس تعرفه های دولتی و قابل قیاس با هزینه های بالای موسسات دیگر می باشد.

نریمانی به اولیای دانش آموزان توصیه کرد که در فرایند انتخاب رشته، حتما علاقه فرزندان خود، توانایی علمی و همچنین توجه به تراز علمی را ملاک انتخاب رشته قرار دهند و سعی نکنند که علایق و سلایق خود را بر دانش آموزان تحمیل کنند و اجازه دهند که دانش آموزان براساس توان و رغبت خود و با هدایت و حمایت مشاورین اقدام به انتخاب رشته صحیح کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزی انتخاب رشته صحیح نداشته باشد و با توجه به توان و رغبت به رشته ای وارد شود که بعدا نتواند ادامه تحصیل دهد؛ قطعا در آینده با سرخوردگی و شکست مواجه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار