ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت خراسان رضوی است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آئین نمادین نواختن زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت خراسان رضوی دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت خراسان رضوی است

قاسمعلی خدابنده در آئین نمادین نواختن زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در مدارس خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را که امنیت و استقلال اکنون کشور، مدیون ایثار و فداکاری این عزیزان است را یکی از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان دانست و اظهار کرد: در تاریخ هر جامعه ای نقاط عطفی وجود دارد که آغاز گر تغییر و تحولات در آن جامعه است و می توان از انقلاب اسلامی و پس از آن هشت سال دفاع مقدس به عنوان دو نقطه عطف در جامعه ما در عصر حاضر نام برد که سر منشا بسیاری از تحولات شگرف و عمیق اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... منطقه ای و بین المللی است.

وی با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال 1357 و تقسیم بندی قدرت های جهانی در آن دوره به دو بلوک شرق و غرب گفت: در آن برهه زمانی دو بلوک شرق و غرب هنگامی که جمهوری اسلامی ایران را همراه با سیاست های خود ندیدند، با تحریک حزب بعث عراق، جنگی هشت ساله را به میهن اسلامی ما تحمیل کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به حضور و مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان میهن گفت: دشمن بعثی در آن دوره توسط بسیاری از کشور ها حمایت می شد ولیکن با ایثار و فداکاری تمامی اقشار جامعه حتی یک وجب از خاک میهن به دشمن داده نشد.

خدابنده با بیان اینکه جنگ یک وحدت و یکپارچگی در بین تمام اقشار مردم ایجاد کرد، افزود: در هشت سال دفاع مقدس هیچ تفاوتی بین فرمانده و سرباز نبود و همه با هر تفکری در کنار هم بودند و این برابری و برادری تمام اقشار جامعه سبب حمایت مردم در پشت جبهه ها هم شد.

وی در پایان با اشاره به جو معنوی حاکم بر جامعه در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: اخلاص در عمل، اعتقاد و ایمان رزمنده ها در هشت سال دفاع مقدس مثال زدنی بود.

در ابتدای جلسه محسن روحانی نیا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: ابتکار، خلاقیت و مجاهدت علمی امروز جوانان کشور، ادامه دهنده راه شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام محمدسلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نمیتوان گفت که دفاع از کشور و جهاد در برابر دشمنان و متعرضان ضرورتی ندارد.

وی با بیان اینکه شهید سردار قاسم سلیمانی به مثابه الگوی همه رزمندگان است، ادامه داد: امام راحل در حقیقت مردی بزرگ بود که ایمان، تقوا ، مبارزه با دشمن و حمایت از مظلومان را جزو آرمانهای خود داشت .

وی با اشاره به آرمانهای امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افزود: ماندگاری انقلاب به برکت ایده و آرمان صدور انقلاب است و نباید این اصل مهم را فراموش کنیم.

حجت الااسلام سلطانی گفت:ا گر مقاوت باشد پیروزی است و اگر علم و تکنولوژی باشد پیشرفت هم هست بنابراین مقاومت اصل اجتناب‌ناپذیر است .

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب به برکت خون شهدای عزیز نضج ، اعتلا و برتری گرفته است،گفت: باید این میراث گرانبها را که برای آن مدیون خون شهداییم به خوبی حفظ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار