استماع سخنان رهبر انقلاب و تقدیر از ایثارگران سازمان آموزش و پرورش استثنایی

تهران (پانا) - همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و بسیجیان و ایثارگران سازمان، مراسم استماع سخنان رهبر انقلاب و تقدیر از ایثارگران آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
استماع سخنان رهبر انقلاب و تقدیر از ایثارگران سازمان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در این نشست با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری تحلیل دقیقی از دفاع مقدس ارائه دادند و تکریم از رزمندگان و ایثارگران را کار بسیار ارزشمندی تلقی کردند. تحلیل رهبر انقلاب از دفاع مقدس این بود که دفاع مقدس ظرفیت فراگیری از مشارکت را ایجاد کرد و باعث بروز خلاقیت ، نوآوری و فضائل اخلاقی شد.

معاون وزیر با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری پشتوانه‌ای برای فعالیت‌های اعتقادی در عرصه ترویج دفاع مقدس است اظهار کرد: آموزش و پرورش علاوه بر کارکرد آشکار آن که تعلیم و تربیت و تبدیل منابع انسانی به سرمایه‌های انسانی است کارکردهای پنهان دیگری نیز دارد که این کارکردها در تمامی صحنه‌های اجتماع نمایان است و آثار آن در تمامی جامعه وجود دارد.

وی افزود: یکی از کاردکردهای پنهان آموزش و پرورش، نقشی بود که آموزش و پرورش در دفاع مقدس داشت و حضور 800 هزار دانش‌آموز و معلم در دفاع مقدس و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و 5 هزار معلم شهید نشانگر نقش پررنگ نهاد تعلیم و تربیت است.

حسینی با بیان اینکه باید کارکردی آشکار و مناسب از دفاع مقدس در تعلیم و تربیت ساری و جاری سازیم اظهار کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌ها در این عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با شکل تاثیر گذار است و آموزش و پرورش یکی از بزرگترین نهادهایی است که می تواند مروج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد ایثار پژوهی باشد.

وی با بیان اینکه از منظر نظام تعلیم و تربیت دفاع مقدس ترویج کننده ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی است، افزود: دفاع مقدس منبع عظیمی برای رسیدن به تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و باید تلاش کنیم مدام موقعیت‌های جدید یادگیری را خلق و اشاعه دهیم و دفاع مقدس منبع بی بدیلی برای موقعیت‌های جدید یادگیری است.

وی افزود: عناصر دفاع مقدس شامل خانواده‌های شهدا، رزمندگان و صحنه های دفاع مقدس هنوز در دسترس هستند و باید از این عناصر نهایت بهره را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برد.

در پایان این مراسم از رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدای کارکنان حوزه ستادی آموزش و پرورش استثنایی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار