بررسی سرویس مدارس منطقه۱۲ در سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - جلسه ای در دفتر حمید شاه منصوری، مدیر منطقه12 به همراه محمود کریوند، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، محمد علی نورایی آشتیانی، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی، حسین نجفوند، کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان، علی خلیلی، مدیر سازمان دانش آموزی، زهرا فیض آبادی، کارشناس مسئول امور مالی و دیگر همکاران مربوط به این حوزه در رابطه با بررسی سرویس مدارس تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بررسی سرویس مدارس منطقه۱۲ در سال تحصیلی جدید

جلسه ای در دفتر مدیر منطقه در مورد بررسی وضعیت سرویس مدارس برگزار شد. حمید شاه منصوری، مدیر منطقه 12 آموزش و پرورش گفت: امیدوارم بتوانیم این شرایط سخت را با رعایت موازین بهداشتی پشت سر بگذاریم و همه دغدغه ها و نگرانی ها خاتمه پیدا کند.

وی افزود: طی بازدیدهایی که از مدارس داشتم دانش آموزان در رعایت پروتکل های بهداشتی خوب عمل می‌کنند. آنها مسئولیت پذیری خوبی دارند. امیدوارم خانواده ها هم در رعایت این امر مهم تلاش کنند تا این آسیب ها کمتر شود.

وی گفت: شرایط دشواری است. انشالله به حرمت ایام ماه صفر خدا کمک کند ‌و ائمه اطهار عنایت ویژه ای داشته باشند که این شرایط را به زودی پشت سر بگذاریم و گرفتاری ها کم شود.

شاه منصوری اضافه کرد: دغدغه و نگرانی در بخش آموزش و پرورش از جهت آینده است. اگر این روال ادامه پیدا کند، وضعیت تحصیلی دانش آموزان به این شکل ادامه پیدا کند؛ هرچقدر آموزش مجازی و غیرحضوری خوب و موثر باشد، جای آموزش حضوری و چهره به چهره را نمی‌گیرد و می‌تواند به یک نسل آسیب وارد کند.

او در ادامه عنوان کرد: به هر ترتیب امیدوارم که شرایط بهتر شود تا دانش آموزان بتوانند در مدرسه حضور پیدا کنند و آموزش را طی کنند که البته این شامل کل جوامع نیز می شود.

مدیر منطقه 12 اضافه کرد: یکی از همین آسیب ها بحث سرویس مدارس است‌ که در حال حاضر سردرگمی بین خانواده ها و نگرانی هایشان بابت حضور دانش آموزان در کلاس وجود دارد که بحث سرویس به چه شکل خواهد بود. البته همکاران در این مورد نظرات خود را مطرح می‌کنند. ولی اعتقاد بنده بر این است که یک نظر را مشخص کنید و به مدارس هم اعلام کنید. تعداد پیمانکاران سرویس برای مدارس و نوع قرارداد آنها که فصلی باشد یا ماهانه، با توجه به میزان حضور شان مشخص شود.
شاه منصوری افزود: البته این نیز به نوبه خود جای تامل دارد که دانش آموز چند روز در مدرسه حضور دارد. این موارد باید بررسی و پیگیری شود تا آسیبهای وارده به حوزه های مربوط به این قسمت ها از جمله سازمان دانش آموزی، انجمن اولیا، مدارس و اولیا کمتر شود. امیدوارم این تصمیم گیری ها که با کمک شما عزیزان گرفته می‌شود، کمترین آسیب را برای دانش آموزان داشته باشد و از دغدغه ها یشان کاسته شود.
محمد علی نورایی آشتیانی، معاون توسعه و پشتیبانی منطقه۱۲ در ادامه گفت: بخش سرویس جزء دغدغه ها شده است. چون در بعضی از مدارس تعداد حضور دانش آموزان یکسان نیست. ستاد ساماندهی باید ترتیبی اتخاذ کند که موج اعتراضات کاسته شود. همچنین باید برنامه واحد برای این مورد در نظر گرفته شود و مبالغ پرداختی مشخص شود که این موارد منوط به واگذاری اختیارات است و با توجه به گزارش های منطقه که به اداره کل انعکاس می‌دهد باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. باید برنامه ریزی و پیگیری امور طوری باشد که پیمانکار و اولیا کمترین آسیب را متوجه شوند.
در ادامه حسین نجفوند، کارشناس انجمن اولیا و مربیان در مورد بندهای بخش های ارسالی از اداره کل و بازدیدهای میدانی در این زمینه و تعداد پیمانکارها و سرویس ها با توجه به شرایط موجود توضیحات لازم را بیان کرد.

وی در مورد بررسی میزان رضایت پیمانکاران سال قبل و همچنین بخشنامه و دستورالعمل سال جدید توضیح داد و گفت: هنوز در این مورد چیزی به منطقه ارسال نشده است. تعداد سرویس ها مستلزم حضور و تعداد روزهای دانش آموزان در مدرسه و مسافت خانه تا مدرسه است. باید قرارداد و تمهیدات لازم در این زمینه فراهم شود. این موارد هم بستگی به ثبت نام دانش آموزان در سامانه دارد. برنامه ریزی سرویس با پیمانکار است.
علی خلیلی، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه نیز در ادامه عنوان کرد: تعدادی از مدارس که با توجه به ارسال نامه از سوی سازمان دانش آموزی، ۲درصد سهم سرویس سال قبل را پرداخت نکردند مورد بررسی قرار گرفت. اکثر مدارس در این مورد مربوط به بخش غیر دولتی است.

خلیلی افزود: تذکرات لازم در این زمینه به مدارس مربوطه، هم تلفنی هم بصورت نامه داده شده است و لیست این مدارس در اختیار مسئول مدارس غیر دولتی منطقه قرار داده شد که مورد بررسی قرار گیرد.

خلیلی افزود: لازم به ذکر است که باید در این زمینه با مدیران مربوطه صحبت شود تا نتیجه کار مشخص شود.
طبق نظر شاه منصوری مقرر شد، اسامی مدارس مذکور کتبا به مدارس ارسال شود. در صورت عدم پیگیری مدارس، در موعد مقرر در جلسه شورای نظارت که در این هفته برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.
خلیلی تصریح کرد: ۲۳ مدرسه در مورد هزینه سرویس اضافه واریز داشتند که با توجه به شماره شبا مدارس به حساب مدارس از طرف اداره کل مسترد شد.
وی در مورد سرویس مدارس گفت: منتظر آخرین نظرات اداره کل هستیم تا در این مورد به مناطق اطلاع رسانی شود.

وی درمورد اعلام آمادگی پیمانکاران، تعداد و تکمیل مدارکشان به اداره کل سخن گفت.
زهرا فیض آبادی، کارشناس مسئول حسابداری در مورد تسویه حساب سرویس مدارس و مفاصاحساب، اظهار نامه مالیاتی و ضمانتنامه بانکی پیمانکاران توضیحات مربوطه را بیان کرد.

معصومه شمشادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار