حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی:

فرهنگیان پیش قراول قافله پیشرفت ایران قوی هستند

تهران(پانا) - رئیس مجمع نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درجمع  معاونین  و مربیان پرورشی منطقه 12 شهرتهران که با هدف توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی و جهاد تبیین برگزار شد، فرهنگیان را پیش قراولان قافله پیشرفت ایران قوی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان پیش قراول قافله پیشرفت ایران قوی هستند

نشست معاونین و مربیان پرورشی منطقه 12 شهر تهران پیرامون توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی با موضوع جهاد تبیین با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی؛ رئیس مجمع نمایندگان مردم تهران، احمدرضا اصلانی؛ مدیر آموزش وپرورش منطقه 12 و مهدی نعیمی؛ رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز در سالن رفاه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی، به تشریح محورهایی از مبحث مهم جهاد تبیین پرداخت و در مطلع سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، مواجهه با فتنه ها و معرفت یافتن درباره تحولات روزگار را میسّر دانست وتصریح کرد: اصلی ترین راه برای پیش برد جهاد تبیین، آگاهی یافتن از پدیده های نوظهور فرهنگی و اجتماعی است که در هر عصر و زمان تحقق می یابد.

حجت الاسلام تقوی افزود: هر مقدار که معلمان و مربیان ارزشمند، ازعلم روز آگاهی بیشتری پیدا کنند، می توانند جوانان و نوجوانان را به قله های رفیع دانش و بینش رهنمون کنند.

وی فرهنگیان را، پیش قراولان قافله پیشرفت ایران قوی دانست و گفت: هر مقدار به جایگاه و عظمت جامعه فرهنگیان بیشتر واقف شویم و از توانایی های آنان در مسیر رشد و تعالی کشور بهره مند شویم، می توانیم بر مشکلات فائق آییم و در ساختن ایران مقتدر و قوی گام های بلندی برداریم.

در ادامه مهدی نعیمی؛ رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز شهر تهران گفت: با توجه به سخن رهبر معظم انقلاب درباره جنگ نرم و حساسیت این برهه از فرصت هایی که دانش آموزان برای یادگیری مباحث اعتقادی در مدرسه دارند، فرصت های تربیتی ایجاد کرد چراکه تاثیر کارهای تربیتی به مرور زمان معلوم خواهد شد.

نعیمی، ضمن تاکید بر اجرای محافل انس با قرآن، حفظ قرآن و راهکارهای کاربردی و موثر این حوزه در مدارس؛ درباره مباحث قرآن، عترت و نماز مطالبی را مطرح و افزود: هیئت های مذهبی در بحث عترت از اهمیّت خاصی در مدارس برخوردارند و رکن اصلی برای برگزاری موارد قرآن و عترت و نماز به حساب می آید.

نعیمی در ادامه اظهار کرد: پیامبر فرمودند «خداوند نماز را نور چشم من قرار داد» و با توجه به اهمیت نماز در مورد احکام و اهمیت مرجعیت و تقلید و بندگی و رفع شبهات دینی دانش آموزان که بسیار ضروری است نکات لازم را عنوان و در آخرپیرامون مسابقات، چگونگی ثبت نام، تشویق دانش آموزان برای شرکت در مسابقات قرآنی و ... نکاتی را یاداور شد.

در ادامه این نشست، مدیر آموزش و پرورش منطقه 12 شهر تهران گفت: جایگاه پرورشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که متاسفانه در سالهای گذشته آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

احمد رضا اصلانی افزود: هدف از شرکت در جلسات تاثیر مثبت بر روی برنامه ریزی و اجرای بهینه آن در مدارس است.

وی با استناد به سخنانی از رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت فضای مجازی تاکید کرد: معاونین و مربیان پرورشی با فراگیری چالش ها و فرصت های موجود در این فضا به کاهش آثار مخرب برای دانش آموزان کمک نمایند.

اصلانی درآخر اظهار کرد: دوره نو جوانی در دانش آموزان بسیار مهم است آسیب های فضای مجازی در این دوره با همفکری و همکاری معاونین پرورشی کنترل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار